مناقشات لفظی و سلیقه ای بین قطعه سازان به ضرر صنعت خودروسازی است

پرشین خودرو: مناقشاتی که این روزها که در حوزه قطعه سازی راه افتاده است به جز اینکه به ضرر صنعت خودرو و قطعه سازی کشور شود هیچ نتیجه و سودی را در برنخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به طرح برخی مسائل در خصوص علت نقص خودروهای موجود در کف کارخانجات، اظهار داشت: هر زمان چنین اتفاقاتی در جریان تولید در صنعت خودرو رخ می دهد عده ای تلاش دارند کمبودها و ضعف های خود را در پشت این مناقشات پنهان کرده و از وضع بوجود آمده سوء استفاده کنند.

رضا رضایی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو تاکید کرد: بسیار بعید است که قطعه سازی در انبارش قطعه داشته باشد و تحویل ندهد و منجر به توقف خط تولید خودروساز شود.

وی گفت: مناقشاتی که این روزها در حوزه قطعه سازی راه افتاده است به جز اینکه به ضرر صنعت خودرو و قطعه سازی کشور شود هیچ نتیجه و سودی را در برنخواهد داشت.

این فعال بزرگ قطعه سازی در کشور تصریح کرد: هیچ قطعه سازی نمی تواند در انبار خود قطعاتی را دپو کند و اگر هم دلیل و یا شبهه ای بر این مساله وجود دارد باید از طریق مراجع قانونی اقدام شود.

رضایی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید وزارت صنعت به صورت کلان و مشخص مشکلات و مسائل مابین خودروساز و قطعه ساز را حل کند، افزود: این روزها که مناقشات لفظی و سلیقه ای بین قطعه سازان رخ داده است باید خودروسازان یا شخص وزیر صنعت در این زمینه ورود کند و این مسائل را حل و فصل کنند چرا که ادامه این جریانات به ضرر صنعت خودروسازی کشور است.

وی در ادامه به روند پرداخت مطالبات قطعه سازان و تزریق 4 هزار میلیارد تومان پرداخت و گفت: کل 4 هزار میلیارد تومانی که پرداخت شد مربوط به مطالبات 3 ماهه پایانی سال گذشته قطعه سازان بوده است البته تمام مطالبات 3 ماهه پرداخت نشد بلکه درصدی از مطالبات 120 روزه قطعه سازان که حدود 60 تا 65 درصد مطالبات می شود با تسهیلات 4 هزار میلیاردی پرداخت شد.

 

خط تولید خودرو



عضو انجمن قطعه سازان در پایان با اشاره به اینکه همچنان بسیاری از قطعه سازان 9 ماهه مطالبات را دریافت می کنند ، یاد آور شد: متاسفانه همچنان برخی قطعه سازان مطالبات را 9 ماهه را دریافت می کنند و در حالی که با دلار 3 هزار تومانی قطعه تولید کردند و تحویل دادند پس از 9 ماه مطالبات را دریافت می کنند و باید با دلار 13 یا 14 هزار تومانی مواد اولیه را جایگزین کنند.

کد خبر 114242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha