کد خبر 11428
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
ارتقای سطح محصولات ایران خودرو به رده خیلی خوب

پرشین خودرو: با اجرای 880 پروژه درسال تولید ملی، سطح ارتقای کیفیت تمامی محصولات ایران خودرو به رده خیلی خوب خواهد رسید.

به گزارش «پرشین خودرو»، کیانوش پورمجیب معاون کیفیت ایران خودرو در دومین نشست تخصصی گروه صنعتی ایران خودرو با اصحاب رسانه با بیان این مطلب گفت: مبتنی بر آیین نامه ابلاغی ارتقاء وزارت صنایع كلیه خودروسازها در سال 91 می بایست كیفیت خودورهای خود را صرفا در سطح خوب و خیلی خوب تولید نمایند. خوشبختانه ایران خودرو در حال حاضر به این هدف دست یافته است. وی افزود: گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته نیز كلیه محصولات خود را در سطح كیفی خوب و خیلی خوب تولید كرد. معاون كیفیت ایران خودرو دستیابی به برنامه تولید كلیه محصولات این شركت در رده خیلی خوب را از مهمترین برنامه های راهبردی این شركت در نیمه دوم سال جاری دانست. وی از مهمترین برنامه کیفی ایران خودرو در سال جاری را کاهش مراجعات مشتریان بابت تعویض قطعات عملکردی زیر 5 هزار کیلومتر به شبکه خدمات پس از فروش عنوان کرد. پورمجیب همچنین به افزایش عملكرد كیفی محصولات بر اساس شاخص آدیت تركیبی این گروه صنعتی در اسفند ماه سال 90 نسبت به سال 89 اشاره كرد و گفت: محصول تندر 90 حدود 37 درصد، پژو 206 حدود 18 درصد، سوزوكی بیش از 11 درصد، پژو پارس، سمند و 405 بیش از 40 درصد و وانت پیكان نیز حدود 84 درصد افزایش كیفی داشته است. معاون كیفیت ایران خودرو خاطرنشان ساخت: به هر اندازه نمره منفی محصولات كاهش یابد، كیفیت آن نیز افزایش داشته و این دو معقوله بلعكس هم عمل می كنند. وی یكی از مهمترین اقدامات انجام شده در سال های اخیر را كاهش قطعات برگشتی در خدمات پس از فروش محصولات خواند و تاكید كرد: با برنامه ریزی های انجام شده در حال حاضر میزان قطعات برگشتی در سه ماهه ابتدای تحویل خودرو در هر 100 دستگاه خودرو به 20 عدد كاهش یافته است وبا این برنامه ریزی میزان رضایت مشتریان نیز افزایش خواهد یافت. معاون كیفیت ایران خودرو گفت: درصد كاهش برگشتی قطعات محصولات در سال 90 نسبت به سال 89 به صورت میانگین افزایش 71 درصد بوده است، به طوری كه خانواده پژو 206، 64 درصد، تندر 90، 96 درصد، گرند ویتارا 72 درصد، پژو 405، 57 درصد، پژو پارس خراسان 65 درصد، سمند 58 درصد و وانت پیكان نیز 83 درصد افزایش كیفی داشته اند. پورمجیب افزود: 76 سازنده قطعه درگرید سی قرارداشته اند که از این میزان یا ارتقای یافته و یا حذف شده اند. وی ادامه داد: در حال حاضر كلیه قطعه سازان این مجموعه دارای رتبه گرید بندی A و B هستند. معاون كیفیت ایران خودرو به ارتقای رضایت مشتریان از كیفیت محصولات مبتنی بر نظرسنجی اشاره كرد و گفت: در این نظرسنجی از حدود 1200 نفر از مشتریان هر یك از محصولات این شركت كه بیش از 3 ماه از تحویل خودرو خود می گذرد، بصورت ماهانه نظرسنجی می شود. پورمجیب، میزان رضایت مشتریان از طریق این نظر سنجی در سال 87 را 4/65 در سال 88 را 9/65، در سال 89 را 7/66 و در سال 90 را 1/68 خواند. وی تاکید کرد: بالاترین عدد در خودروهای لوکس و وارداتی در این نظر سنجی 81 بوده است. معاون كیفیت ایران خودرو به افزایش رضایت مشتریان از پژو 206 اس دی پرداخت و افزود: این خودرو حتی در میان خودروهای وارداتی هم قیمت و هم كلاس خود از رضایت بیشتری برخوردار است. پور مجیب ادامه داد: در سال 88، 117 پروژه برای افزایش كیفیت محصولات داشته ایم كه این تعداد در سال 89 به 263 و در سال 90 نیز به 353 دسته پروژه رسید كه حاصل آن افزایش رضایت مشتریان در سال گذشته از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو بود. سال 91 نیز در ادامه برنامه بهبود قطعات / محصولات / خدمات گروه صنعتی ایران خودرو 880 پروژه ابلاغ گردیده است.
کد خبر 11428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
    0 0
    اگر مطمئنی پس برای کم نشدن تعرفه اینقدر لابی نکن بعدم واردات تعرفه اش کم بشه تا خارجی ها بهره مند بشه از صادرات ببینیم کی ماشین های شما رامی خره در رقابت با برندهای و مدل های 2012 ؟؟
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
    0 0
    تا وقتی شما از تولیدات قدیمی و بیکیفیت بدون دردسر می سازی و می فروشی و گران می کنی دیگه تیازی نمی بینی رشد کنی و چه کاریه و خودتون رو به زحمت بندازین تولید وانت پیکان و پژو رو می بری بالا