کونا به جمع خودروهای هیبریدی هیوندای پیوست

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی هیوندای در روز گذشته، نسخه هیبریدی کراس اوور جذاب خود یعنی هیوندای کونا را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در ظاهر، هیوندای کونا به غیر از نسخه تمام الکتریکی همانند دیگر مدل های این خودروی کراس اوور دیده می شود، اما در باطن آن یک سیستم محرک الکتریکی در کنار پیشرانه استاندارد تعبیه شده است تا این خودرو به کمپین خودروهای دوست دار محیط زیست اضافه شود. شرکت خودروسازی هیوندای تایید کرده است که به دلیل فروش بسیار خوب نسخه درون سوز و همچنین نسخه تمام الکتریکی، ترکیبی از این دو سیستم محرک را به مشتریان خود ارائه خواهد داد و مشتریان اروپایی می توانند از ماه اوت سال جاری سفارش خود را برای دریافت این مدل ثبت کنند، هرچند فعلا خبری از عرضه این خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا نیست.

 



در بخش فنی، هیوندای کونا هیبریدی به یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی مجهز شده است که در مجموع امکان تولید 139 اسب بخار قدرت و همچنین 265 نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت. به تنهایی پیشرانه احتراق داخلی می تواند 104 اسب بخار قدرت در کنار 147 نیوتن متر گشتاور تولید کند و سیستم مکمل آن یعنی موتور الکتریکی اتومبیل با نیرو گرفتن از مجموعه باتری های لیتیوم یون 1.56 کیلووات ساعت، امکان تولید 43 اسب بخار قدرت و 125 نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت. لازم به یادآوری است که تنها گزینه موجود برای دریافت و انتقال نیروی پیشرانه درون سوز، یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته دوکلاچه خواهد بود.



 

با استفاده از این سیستم محرک، هیوندای کونا الکتریکی می تواند طی زمان 11.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد و همچنین می تواند سقف سرعت 160 کیلومتر برساعت را تجربه کند. برای بازار اروپا، شرکت خودروسازی هیوندای پیش بینی می کند که مصرف سوخت ترکیبی اتومبیل به ازای کارکرد 100 کیلومتر معادل 3.9 لیتر خواهد بود.

 

کد خبر 114289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha