آمپر باتری خودرو باز هم پرید!

پرشین خودرو: در نیمه نخست سال 97 قیمت باتری افزایش 120 درصدی را تجربه کرد اما به تدریج با تامین نیاز بازار و کاهش مصرف، قیمت باتری با افت همراه شد به طوری که قیمت در ماههای پایانی سال به قیمت های ابتدای سال 97 بازگشت اما با ورود به سال 98 و رشد قیمت مواد اولیه، برخی از کارخانجات با توجه به افزایش هزینه تولید، حدود 29 درصد قیمت ها را افزایش دادند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در روزهایی که بازار قطعات یدکی خودرو با التهاب و نوسانات قیمتی زیادی همراه است و رشد چند برابری قیمت بسیاری از این اقلام به خصوص تایر و روغن موتور فشار زیادی را به خریداران و مشتریان وارد کرده است، باتری خودرو نیز از این قافله عقب نمانده و با ورود به تابستان می رود که بازار باتری خودرو داغ تر شود این روند در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باتری از ابتدای امسال برخی کارخانجات تولیدی به دنبال رشد قیمت مواد اولیه، درصدی قیمت ها را افزایش دادند.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باتری در کشور، در گفت گو با خبرنگار پرشین خودرو اعلام کرد: از ابتدای امسال شرکت صبا باتری در دو مرحله افزایش 18 و 11 درصدی قیمت را داشته و شرکت اوربیتال سپاهان اصفهان نیز قیمت هر آمپر را 700 تومان افزایش داده است اما تاکنون سایر شرکتهای تولیدی قیمت های جدیدشان را به اتحادیه اعلام نکردند.

تقی علی اکبری قیمت هر آمپر باتری خودرو را 7500 تومان عنوان کرد و افزود: قیمت هر آمپر باتری جدید بدون دریافت باتری فرسوده 7500 تومان است اما در صورتی که در مقابل باتری نو، باتری فرسوده تحویل کارخانجات شود حدود 40 درصد قیمت هر آمپر کاهش می یابد.

وی همچنین با اشاره به رشد 20 تا 30 هزار تومانی باتری پراید در مقایسه با سال گذشته، گفت: با افزایش صورت گرفته از سال گذشته تاکنون در حال حاضر قیمت باتری پراید برای مصرف کننده حدود 240 هزار تومان است.

 

تولید باتری



رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان باتری در ادامه در خصوص اوضاع بازار باتری طی ماههای آینده گفت: وضع بازار باتری از تیرماه به بعد و با افزایش مصرف باتری تغییر خواهد کرد و از این زمان مشخص می شود که تولیدات کنونی در بازار جوابگو است یا نه و قیمت ها چگونه خواهد شد.


با تامین نیاز بازار قیمت باتری تثبیت می شود

علی اکبری افزود: در صورتی که تولیدکنندگان به موقع نیاز بازار را تامین کنند قیمت باتری ثابت خواهد ماند اما در صورتی که عرضه مناسب نباشد قیمت ها به صورت کاذب در بازار افزایش خواهد یافت.

وی گفت: البته کارخانجات تمایلی به افزایش قیمت در ماههای آینده ندارند اما در صورتی که افزایشی هم رخ دهد در بازار و به صورت کاذب خواهد بود.

وی همچنین به روند افزایش قیمت باتری در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در نیمه نخست سال 97 قیمت باتری افزایش 120 درصدی را تجربه کرد اما به تدریج با تامین نیاز بازار و کاهش مصرف، قیمت باتری با کمی افت همراه شد به طوری که با ادامه این افت قیمت در ماههای پایانی سال نرخ باتری خودرو به قیمت های ابتدای سال 97 بازگشت اما با ورود به سال 98 و رشد قیمت مواد اولیه، برخی از کارخانجات با توجه به افزایش هزینه تولید، حدود 29 درصد قیمت ها را افزایش دادند.

مشکلی در تامین باتری خودرو نداریم

این مقام صنفی در ادامه با اشاره به نبود مشکل تامین در بازار باتری اظهار داشت: در حال حاضر به لحاظ تامین نیاز بازار مشکلی در عرضه انواع باتری خودرو وجود ندارد و امیدواریم در ماههای آینده نیز با مشکلی در این زمینه رو به رو نشویم.

علی اکبری همچنین با اشاره به واردات مجوز واردات و ترخیص 17 هزار باتری از گمرکات کشور در اواخر سال 97 ، یاد آور شد: اغلب این باتری ها از گمرک ترخیص به بازار عرضه شده است و بنابراین هم اکنون مشکلی در تامین نیاز بازار با توجه به عدم تغییر تقاضا وجود ندارد.

وی در پایان با توجه به سهم واردات در بازار باتری در کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر 20 تا 30 درصد از نیاز بازار از طریق واردات و بقیه از طریق تولید داخل تامین می شود.

کد خبر 114293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha