۶۰۰ میلیارد تومان به قطعه 1 تهران-شمال تخصیص یافت

پرشین خودرو: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در توافقی که بین سازمان برنامه وزارت راه و بنیاد مستضعفان انجام شد، مقرر شد ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر به منطقه یک آزادراه تهران - شمال اختصاص یابد که در ماه‌های آینده تخصیص می‌یابد.

به گزارش پرشین خودرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز به همراه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از منطقه یک آزادراه تهران - شمال بازدید کردند.

در این بازدید محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در توافق بین وزارت راه، سازمان برنامه و بودجه و شرکت ساخت مقرر شد ۶۰۰ میلیارد تومان در سال جاری به منطقه یک آزادراه تهران - شمال اختصاص یابد که در ماه‌های آینده محقق می‌شود و با تکمیل منطقه یک، ۶۰ کیلومتر مسیر نسبت به جاده موجود کمتر می‌شود و پس از تکمیل مسیر آزادراه فاصله تاچالوس به یک ساعت و ۴۰ دقیقه کاهش می‌یابد. 

از وعده جهانگیری درباره تهران - شمال بی‌خ ادامه داد: تا پایان امسال ۳۰۰ کیلومتر آزادراه دیگر نیز افتتاح می‌شود. 

نوبخت افزود: سال گذشته آذربایجان غربی و گیلان و سال ۹۶ همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی متصل شدند و امسال مسیر ریلی میانه تا بستان‌آباد تکمیل می‌شود و مردم می‌توانند از این مسیر استفاده کنند. 

نوبخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر وعده‌های مختلف دولت برای تکمیل منطقه یک و خصوصاً وعده معاون اول رئیس‌جمهور درباره این منطقه گفت: من از وعده و مساعده معاون اول برای افتتاح منطقه یک خبری ندارم.

نوبخت درباره مناطق ۲ و ۳ آزادراه نیز توضیح داد: این مناطق هم برنامه زمان بندی از نظر پیشرفت فیزیکی و مالی دارد، اولویت ما فعلا منطقه یک است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: امروز همچنین از پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج بازدید می‌کنیم که بخش قابل توجهی از آن بهره‌برداری می‌شود و بار ترافیکی به سمت کرج کاهش می‌یابد. 

نوبخت درباره قیمت عوارضی منطقه یک آزادراه  گفت: اجازه دهید، بررسی‌های بیشتری در این باره انجام شود و در آینده قیمت اعلام خواهد شد. 

 

آزادراه تهران-شمال

 

* اختصاص ۲۷ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی در سه ماه اول سال

نوبخت بیان کرد: ما امروز ۲۷ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی به خزانه اختصاص دادیم، در حالی در هیچ سالی در سه ماهه اول سال این امکان برای دولت فراهم نبود. همچنین سال گذشته ۵۴ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت کردیم که نسبت به سال قبل آن ۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد، در حالی اعتبارات جاری و هزینه‌ای، پارسال ۱۳ درصد رشد داشت. 

وی بیان کرد: امسال هم از همین منابع در اختیار با کمترین وابستگی به نفت اولویت‌بندی برای پروژه‌ها مدنظر داریم.

نوبخت با تأکید بر اینکه اولویت‌ها برای اختصاص اعتبارات مورد توجه خاص است، گفت:‌ تلاش می‌کنیم پروژه‌ای که امسال به اتمام می‌رسد را با تخصیص بودجه تمام کنیم و پول آن را کامل بدهیم، نظیر همین ۶۰۰ میلیارد تومانی که به تهران - شمال اختصاص داده‌ایم تا منطقه یک به پایان برسد. 

وی افزود: همچنین پروژه‌هایی برای اتمام در سال آینده هم آماده شده است و به دلیل محدودیت منابع ناشی از تحریم نمی‌خواهیم، به صورت قطره‌چکانی پول‌ها را بین طرح‌ها توزیع کنیم و اولویت‌بندی مدنظر داریم. 

* صرفه‌جویی ۶۲ هزار میلیارد تومانی در پرداخت هزینه‌های جاری

رئیس سازمان برنامه بودجه گفت: ما در پرداخت هزینه‌های جاری ۶۲ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهیم داشت که با اولویت‌بندی امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت مسئول شد که اولویت‌های دستگاه‌های ذیربط را انتخاب کند.

منبع: فارس

کد خبر 114359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha