افق روشن خودروهای الکتریکی از نگاه تویوتا + اینفوگرافی

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی تویوتا برنامه ریزی خود تا 6 سال آینده برای طراحی و ساخت وسایل نقلیه تمام الکتریکی را تشریح می کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در روزهای گذشته به این موضوع اشاره شد که شرکت خودروسازی تویوتا با همکاری سوبارو یک اتحاد بزرگ در راستای طراحی و ساخت وسایل نقلیه تمام الکتریکی تشکیل داده است. اما این تنها آغاز یک همکاری چند میلیارد دلاری خواهد بود و اخیرا شرکت خودروسازی تویوتا برنامه ریزی گسترده خود برای طراحی و ساخت وسایل نقلیه تمام الکتریکی را تشریح کرده است.

 

تویوتا برقی



در کل، کمپانی خودروسازی تویوتا قصد دارد 6 مدل خودروی جدید براساس پلتفرم e-TNGA آماده کند که طبق ادعای منابع خبری شامل یک خودروی کراس اوور جمع و جور، یک خودروی کراس اوور سایز متوسط، یک خودروی شاسی بلند سایز متوسط، یک خودروی مینی ون سایز متوسط، یک خودروی سدان سایز متوسط و همچنین شامل یک خودروی شاسی بلند سایز بزرگ خواهد شد که دریافت کننده سیستم محرک تمام الکتریکی شرکت خودروسازی تویوتا خواهند بود. هرچند گفته می شود که در این بین دو شرکت خودروسازی "سوزوکی" و "دایهاتسو" به عنوان شرکای توسعه دهنده سیستم های محرک تمام الکتریکی تویوتا به دنبال طراحی و ساخت کراس اوورهای کامپکت اختصاصی خود هستند.

 

تویوتا برقی



پلتفرم الکتریکی e-TNGA کمپانی خودروسازی تویوتا کم و بیش پاسخی به پلتفرم تمام الکتریکی MEB کمپانی خودروسازی فولکس واگن خواهد بود و طراحی شده است تا در مدل های مختلف محور جلو محرک، محور عقب محرک و همچنین چهارچرخ محرک در دسترس باشد و همچنین امکان نصب موتورها و یا باتری های مختلف بر روی این پلتفرم وجود خواهد داشت تا مناسب با نیاز و همچنین کاربری محصولاتی که براساس این پلتفرم توسعه پیدا می کنند، خروجی قدرت و حداکثر محدوده حرکتی مختلف انتخاب شود.

 

تویوتا برقی



به منظور جلوگیری از بروز مشکلاتی در تامین قطعات اولیه مورد نیاز سیستم های محرک تمام الکتریکی از جمله باتری های تامین کننده انرژی، کمپانی خودروسازی تویوتا با تولیدکنندگان بزرگی همچون "بی وای دی"، "پاناسونیک"، "توشیبا" و همچنین شرکت چینی "کاتل" همکاری خواهد کرد و پیش بینی شده است تا کمتر از 10 مدل خودروی تمام الکتریکی تا اوایل دهه 2020 میلادی معرفی شده و تا 2025 میلادی تمامی برندهای فعلی این شرکت یک سیستم محرک تمام الکتریکی و یا حداقل سیستم محرک ترکیبی دریافت کنند.
 

کد خبر 114377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha