بومی سازی 38 درصدی قطعات الكترونیك محصولات ایران خودرو

پرشین خودرو: شركت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو با برنامه ریزی برای خودكفایی در فن آوری های نوین برق و الكترونیك خودرو، سهم خود را در زمینه استفاده از تجهیزات برقی در محصولات ایران خودرو به 38 درصد افزایش داده است.

به گزارش پرشین خودرو، مهرداد الیاسی مدیر طراحی، مهندسی و ساخت برق و الكترونیك ساپكو در این باره گفت: تعامل و همكاری با شركت های دانش بنیان و شركت های قطعه سازی مرتبط با برق و الكترونیك در ماه های اخیر یكی از فعالیت‌های اصلی ساپكو بوده و این روند با جدیت ادامه دارد. هدف سطح تامین تجهیزات برقی در سال جاری 45 درصد است.

وی ادامه داد: رویكرد تمامی خودرو سازان جهان در حال حاضر بهره گیری هر چه بیشتر از برق و الكترونیك در بخش های مختلف خودرو است و ایران خودرو نیز اهداف و برنامه های خود را در این مسیر قرار داده و همكاری های تنگاتنگی با شركت های دانش بینان كه تجربیات خوبی در زمینه طراحی و تولید قطعات برق و الكترونیك دارند ایجاد شده است.

الیاسی تاكید كرد: حدود 15درصد از سهم تولید خودروهای تولید شده در ایران خودرو را قطعات برق و الكترونیك تشكیل می دهد كه ما در مدت كوتاهی موفق شدیم خودكفایی در این بخش را براساس استانداردهای روز دنیا تا 38 درصد افزایش دهیم.

مدیر طراحی، مهندسی و ساخت برق و الكترونیك ساپكو با ابراز امیدواری نسبت به آینده امیدبخش در بهره‌گیری از آخرین فن‌آوری ها در زمینه برق و الكترونیك محصولات ایران خودرو اظهار كرد: در مورد بخش‌های مختلف برق و الكترونیك خودرو برنامه های مدونی داریم، از جمله آن طرحی و تامین قطعات و تجهیزاتی مانند سیستم كمكی راننده (ADAS) است.

 



وی افزود: در حوزه های نرم افزاری مربوط به برق و الكتریك خودرو شركت های دانش بنیان موفقی در ایران فعال هستند كه شركت ساپكو با همه این شركت ها همكاری بسیاری خوبی دارد. اگر چه در حوزه سخت‌افزاری هنوز در ابتدای راه هستیم و در این بخش تلاش های مضاعفی در دستور كارمان قرار دارد.

الیاسی تصریح كرد: همه این تلاش ها در شرایطی صورت می گیرد كه صنعت خودرو زیر فشار تحریم قرار دارد و ما برنامه‌های خودكفایی در مورد قطعات برق و الكترونیك را با درنظر داشت و رعایت استانداردهای روز دنیا دنبال می كنیم.

وی تصریح كرد: باید توجه داشت برخی از قطعات برق و الكترونیك به دلیل تیراژ بالا در سطح جهانی توسط چند شركت تولید می شود و در اختیار خودروسازان در تمام دنیا قرار می دهد و تولید و داخلی سازی برخی از آنها هیچ صرفه اقتصادی ندارد.

کد خبر 114382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha