تعمیرات لکوموتیوهای باری خطوط اصلی کشور واگذار شد

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت احیاء صنعت ادوات اراک گفت: تعمیرات لکوموتیوهای باری خطوط اصلی کشور با انعقاد قراردادی به این شرکت واگذار شد.

به گزارش پرشین خودرو، محمدرضا شاهرخی، مطرح کرد: قرارداد تعمیرات لکوموتیوهای باری خطوط اصلی در نمایشگاه صنایع ریلی که هم اکنون در تهران جریان دارد بین این شرکت و الوند نیرو منعقد شد.

وی ادامه داد: اجرای این برنامه عامل ذخیره ارزی بیش از یک میلیون یورو در کشور می شود و ضمن حفظ اشتغال موجود بیش از ۴۰ فرصت شغلی جدید نیز به دنبال دارد.

 

لکوموتیو

 

مدیرعامل شرکت احیا صنعت اراک اظهار داشت: اولویت این شرکت ارایه خدمات با کیفیت و برنامه زمان بندی مناسب به تمام شرکت های بهره بردار واگن های باری، مسافری و لکوموتیو است و بر اساس گزارش های راه آهن جمهوری اسلامی، شرکت احیا صنعت در هشت سال گذشته بزرگترین واحد در بخش تعمیر تجهیزات و خودروهای ریلی بوده است و این ظرفیت ارزشمند باید گسترده تر شود.

شرکت احیا صنعت ادوات زیرمجموعه شرکت واگن پارس اراک است که با حدود ۲۰۰ نیروی انسانی به انجام تعمیرات اساسی واگن و لکوموتیو می پردازد.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.

این شرکت در سال ۱۳۵۴ در اراک آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.

واگن پارس به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو تاکنون در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 114410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha