بازدید کودکان کار از یکی از کارخانجات گروه صنعتی گلرنگ

پرشین خودرو: گروهی از کودکان کار، به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودکان از کارخانه آدامس بایودنت بازدید کردند.

به گزارش پرشین خودرو، در این بازدید که به همت روابط عمومی گروه صنعتی گلرنگ برگزار شد، این نان‌آوران کوچک که همگی از دانش‌آموزان ممتاز مدرسه هستند، این امکان را پیدا کردند تا طعم‌های دلخواه خود را امتحان کرده و آدامس خود را بسازند.
گفتنی است این کودکان تلاشگر، دانش‌آموزان ممتازی هستند که علاوه بر تحصیل به دلیل وضعیت ضعیف اقتصاد خانواده، به کار و درآمدزایی اشتغال دارند. جمعی از این کودکان، فروشنده آدامس هستند و برخی دیگر در مشاغل گوناگونی مانند خیاطی، دستفروشی، شیشه پاک‌کنی، دستمال فروشی و ... مشغول به کارند.
در این بازدید کارشناسان کارخانه، نکاتی را درباره تولید آدامس با کودکان کار در میان گذاشتند و این دانش‌آموزان به بازدید از خطوط تولید کارخانه و بخش‌های تحقیق و توسعه و کنترل کیفیت پرداختند.
در ادامه مهندس شهرام معدن شکاف رئیس کارخانه ضمن ارائه توضیحاتی برای این کودکان گفت: من نیز در مقاطعی از تحصیل باید کار می‌کردم تا بتوانم مخارجم را تامین کنم، اما هیچ‌گاه دست از تلاش برای دست‌یابی به رویاهایم برنداشتم و امروز رئیس این کارخانه هستم. شما نیز آروزها و رویاهایتان را دنبال کنید و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن‌ها به کار بگیرید.
در این بازدید، بچه‌ها در محیطی سراسر شادی و شعف، این فرصت را پیدا کردند تا فرایند تولید آدامس بایودنت را مشاهده کنند. علاوه بر این، همکاران کارخانه بایودنت این امکان را برایشان فراهم کردند تا طعم‌های دلخواه خود را امتحان کرده و آدامس خود را بسازند.
در این کارگاه که با تدریس مهندس همتی مدیر واحد تحقیق و توسعه ماسترفوده (بایودنت) برگزار شد، این دانش‌آموزان ساعی، در ۵ گروه، ۵ طعم جدید آدامس‌ ساختند.
این فعالیت مورد استقبال بچه‌ها قرار گرفت و یکی از آن‌ها گفت: من که آدامس می‌فروشم هیچ وقت فکر نمی‌کردم یک روز آدامس بسازم.
یکی دیگر از کودکان نیز با خنده گفت: این اولین اختراع زندگی ما بود!
مهندس همتی نیز بچه‌های کار را تشویق کرد رویاهای خود را دنبال کنند. وی در این زمینه گفت: من چند تابستان کودکی‌ام را به پرتقال‌فروشی گذراندم. طعم و بوی پرتقال همیشه برای من رویایی بود و یک روز این رویاها به حقیقت پیوست و آدامسی با طعم پرتقال ساختم.
در ادامه همکاران کارخانه ماسترفوده به کودکان کار قول دادند آدامس‌ها را برای بررسی برای گروه داوران طعم آدامس ارسال کنند و طعم برتر را به تعداد تمام بچه‌های محل تحصیلشان تولید کنند و برای آن‌ها بفرستند.
همچنین بیان شد اگر طعم برتر به تایید داورها رسید، برای تولید انبوه آن به عنوان طعم ساخته شده توسط این کودکان تلاشگر اقدام کنند.
کارگاه آموزش بهداشت دهان و دندان از دیگر برنامه‌های این بازدید بود که همراه با پخش فیلم، از سوی متخصصان کلینیک دندان‌یار به بچه‌ها ارائه شد.
در ادامه از سوی همکاران ماسترفوده پک‌های هدیه‌ای شامل انواع آدامس و پک بهداشتی دهان و دندان در اختیار این زحمتکشان کوچک قرار گرفت.
شور و شوق کودکان در این بازدید وصف ناشدنی بود، به گونه‌ای که هنگام ورود می‌پرسیدند این کارخانه کارگر نمی‌خواهد؟ و هنگام بازگشت می‌گفتند ما نیز می‌توانیم یک روز مدیر یک کارخانه باشیم.
در همین راستا هنگامی که از آن‌ها خواسته شد احساس خود را درباره‌ی این بازدید در دفتری به یادگار بنویسند، بچه‌ها مطالب جالب و متنوعی از امیدها و آرزوهایشان در این دفتر به یادگار نوشتند، از جمله مسعود، یکی از این بچه‌ها نوشت: «امروز خیلی خوش گذشت بهم، چون یک روز عالی را سپری کردم. با این که از کارم افتادم ولی می‌ارزید چون از امروز فهمیدم که هر کاری که بخوای می‌تونی انجام بدی ولی باید امید داشته باشی و سخت تلاش کنی که به آرزوهایت برسی.»
گفتنی است با توجه به استقبال این کودکان از برنامه ساخت طعم آدامس، شرکت ماسترفوده قصد دارد تابستان امسال مدل کوچک کارخانه بایودنت را به محل تحصیل این کودکان ببرد و آن‌ها را در هیجان ساخت انواع و اقسام طعم‌ها سهیم کند.
کودکان کار بعد از صرف ناهار و دسر، کارخانه ماسترفوده را به سوی محل‌های کار خود ترک کردند.
لازم به ذکر است ماسترفوده، کارخانه آدامس گروه صنعتی گلرنگ است و آدامس‌های بایودنت و اکشن محصولات آن هستند.

کد خبر 114422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha