کد خبر 114439
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
اعلام شرایط بیمه رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد

پرشین خودرو: معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی توضیحاتی در مورد بیمه، تأمین سوخت و لاستیک، معاینه فنی و حقوق رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد اتوبوسرانی، ارائه کرد.

به گزارش پرشین خودرو، بهروز نوروزی معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی ، درباره گلایه مندی رانندگان بخش خصوصی شرکت واحد اتوبوسرانی اظهار داشت: رانندگان این بخش بر اساس اقدامات انجام گرفته اکثراً‌ دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند و بر اساس مصوبه‌های موجود، رانندگان بخش خصوصی باید 50 درصد از هزینه بیمه خود را پرداخت کنند و 50 درصد دیگر را دولت تأمین کند.

 

اتوبوس

 

تلاش برای انجام بیمه رانندگان جدیدالورود

وی افزود: تا سال 95، این مسأله برای همه رانندگان بخش خصوصی انجام گرفت و در واقع 13 سال از ابتدای اجرای آن بسیاری از رانندگان از این مزیت بهره‌مند شدند ولی از سال 95 به بعد این امکان صورت نگرفت، البته برای رانندگان یک سایت معرفی شد که زیرمجموعه اتحادیه اتوبوسرانی در دولت است که اگر دولت اعتبار لازم را تأمین کند، بیمه این رانندگان نیز برقرار خواهد شد.

معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی در مورد بیمه تکمیلی رانندگان بخش خصوصی، گفت:‌ کسانی که بیمه تأمین اجتماعی دارند و اقدام به موقع برای دریافت بیمه تکمیلی انجام داده باشند، از این مزیت بهره‌مند هستند و در واقع رانندگان می‌توانند به شرکت‌های گروهی خودشان مراجعه و با پرداخت سهمیه از بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند؛ از یارانه شهرداری ما نیز بیمه عمر و حوادث برای رانندگان در نظر گرفته‌ایم و می‌توان گفت در حال حاضر اکثریت رانندگان نیز بیمه تکمیلی اختیاری دارند.

به رانندگان سوخت رایگان می‌دهیم

نوروزی در ارتباط با تأمین سوخت برای رانندگان بخش خصوصی گفت:‌ از سال 85 که خصوصی‌سازی انجام گرفته است، اتوبوس‌های گازسوز بدون یک ریال پرداخت از یارانه بهره‌مند شده‌اند و در واقع هیچ مبلغی بابت شارژ سوخت پرداخت نمی‌کنند و شهرداری از محل درآمد خود این موضوع را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: برای تأمین سوخت اتوبوس‌های دیزل توسط اتوبوسرانی بر اساس بررسی موضوعاتی همچون کارکرد اتوبوس و  پیمایش و ... ارزان‌تر از میزان واقعی لحاظ می‌شود و این مسأله محدودیتی ندارد مگر اینکه رانندگان اتوبوس‌های گازسوز خودشان، اتوبوس را دیزل کرده باشند.

مشکلات معاینه فنی پذیرفتی است

نوروزی در ادامه به موضوع معاینه فنی اتوبوس‌های شرکت خصوصی اشاره کرد و بیان داشت: برخی از گلایه‌مندی‌ها در این زمینه وجود دارد که پذیرفتنی است چرا که بر اساس دستورالعمل واگذاری و بهره‌برداری اتوبوس توسط بخش غیردولتی قرار شده بود به ازای ۱۰ سال تعهد شرکت‌‌های خصوصی فعالیت کنند و پس از ۱۰ سال اتوبوس‌ها برابر آخرین مصوبه دولت که ابلاغ شده است، نوسازی شود. 

وی افزود: اتوبوس‌ها در کلان‌شهرها باید گازسوز و بر اساس ابلاغیه دولت ۵۰ درصد را بخش خصوصی و ۵۰ درصد را دولت بپردازد و از طرفی نیز قیمت اتوبوس از ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۸۵ به حدود ۲ میلیارد تومان رسیده و با توجه به مشکلاتی که تحریم‌ها ایجاد کرده خودروسازان هیچ اتوبوس گازسوزی ارائه ندادند و در واقع ارائه اتوبوس‌های نو ناتمام مانده است.

معاون شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: بعد از ۱۰ سال اتوبوس‌ها فرسوده شده و هزینه نگهداری آنها افزایش یافته است البته دولت مصوبه‌ای را در نظر گرفته و قرار شده تسهیلات بیشتری در نظر گیرند و در واقع نوسازی از اولویت‌های پیش‌بینی شده است. 

 توزیع ۱۷۹۴ حلقه لاستیک اتوبوس به بخش خصوصی 

نوروزی در مورد تأمین لاستیک اتوبوس بخش خصوصی گفت: قیمت لاستیک نسبت به قبل حدود ۵ برابر افزایش یافته است که این مسأله ارتباط مستقیم با افزایش قیمت دلار بوده است البته با پیگیری رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی با اتحادیه اتوبوسران‌ها و دولت، ۱۷۹۴ حلقه لاستیک نیمه دوم سال ۹۷ به بخش خصوصی سهمیه داده شد. البته این عدد نسبت به آمار اتوبوس‌ها اندک است و باز هم پیگیر این مسأله خواهیم بود.

تشکیل کمیته برای برای بررسی تخلفات رانندگان

وی در مورد گلایه‌مندی برخی از رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی در مورد جریمه ۴۰۰ هزار تومانی آنها گفت: این قضیه به این صورت صحت ندارد البته کمیته‌های حل اختلاف و رسیدگی به تخلفات بخش غیردولتی تشکیل شده که مستقل از اتوبوسرانی است و نمایندگانی از شورای شهر، دادگستری و اتوبوسرانی و شرکت بهره‌برداران در آن حضور دارند و رانندگان می‌توانند مطالباتشان را پیگیری کنند. 

معاون شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: این کمیته‌ها با پیگیری‌های رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی از سال ۸۹ فعال شده و اگر اتوبوسرانان دغدغه‌ای در این زمینه داشته باشند می‌توانند مستقیم به دبیرخانه کمیته در خیابان هنگام مراجعه و یا از طریق سامانه مربوطه اطلاع دهند و اگر مبلغی اشتباه یا غیرقانونی دریافت شده باشد به آنها عودت داده خواهد شد.

حقوق رانندگان اتوبوس بر اساس قرارداد

وی در مورد حقوق رانندگان بخش خصوصی گفت: قرارداد این افراد با شرکت‌های خصوصی است و با توجه به سهم خود آخر هر ماه با توجه به سود و هزینه به نسبت دانگی که در اتوبوس دارند بین خودشان تقسیم می‌کنند و گاهی نیز رانندگان توافقاتی در این راستا با شرکت‌های خصوصی انجام می‌دهند.

منبع: فارس

کد خبر 114439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha