صدور گواهی یک‌بار مصرف برای واردات گسترده لاستیک

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی گواهی کیفی برای واردات لاستیک توسط شرکت های مرتبط با سازمان استاندارد تنها برای یک مرتبه صادر شده و آن واردکننده می تواند با گواهی مذکور اقدام به واردات چندین باره لاستیک کند.

به گزارش پرشین خودرو، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس، با هشدار نسبت به واردات تایرهای بی کیفیت و غیراستاندارد به داخل کشور، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی سازوکار نظارت بر واردات محصول لاستیک درست و کارشناسی نیست.

 

مجید کیانپور

 

صدور گواهی یک بار مصرف برای واردات گسترده لاستیک

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق اظهارات مدیران شرکت مهندسی و تحقیقات صنایع لاستیک، در شرایط کنونی گواهی کیفی برای واردات لاستیک توسط شرکت های مرتبط با سازمان استاندارد تنها برای یک مرتبه صادر شده و آن واردکننده می تواند با گواهی مذکور اقدام به واردات چندین باره لاستیک کند.

احتمال واردات لاستیک های بی کیفیت و دست دوم به کشور

وی گفت: با سازوکار کنونی این نگرانی وجود دارد که واردکنندگان برای دریافت گواهی، در واردات نخست، کیفیت محصول را حفظ کنند، اما در مراتب بعدی که نظارت و آزمایشی صورت نمی گیرد، اقدام به واردات لاستیک های بی کیفیت و حتی دست دوم کنند.

لزوم اصلاح سازوکار نظارتی بر واردات لاستیک به داخل کشور

کیانپور بر لزوم اصلاح سازوکار نظارتی بر واردات لاستیک به داخل کشور تأکید کرد و گفت: به نظر من وزارت صنعت، معدن و تجارت باید راه کاری را ایجاد کند، تا نظارت ها از زمان ثبت سفارش، خرید و واردات لاستیک ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: واردات لاستیک های دست دوم و بی کیفیت تبعات بسیاری را برای کشور به دنبال دارد، که افزایش تصادفات و سوانح جاده ای از مهم ترین مسائل این مسئله است.

ورود کمیسیون عمران به مسئله واردات لاستیک های بی کیفیت

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اصلاح روند ترخیص تایر از گمرک تنها با استناد به انجام آزمایش بر روی محموله نخست وارداتی ضروری است و قطعا این کمیسیون این مسئله را مورد رسیدگی قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 114453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha