اولین ماموریت کامیون خودران و الکتریکی ولوو وِرا

پرشین خودرو: کامیون خودران و الکتریکی و بدون کابین ولوو وِرا اولین مأموریت خود را برای حمل کانتینر در سوئد دریافت کرد. این کامیون در سال‌های آینده برای حمل کانتینر عملیاتی خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، اگر کامیون‌ها به راننده نیاز نداشته باشند، چطور به‌نظر می‌رسند؟ کامیون خودران وِرا (Vera) ولوو کشف این ایده است و به‌طورکامل از نصب کابین جلوگیری می‌کند تا آن‌ها بتوانند کالاهای موجود در اطراف بنادر و کارخانجات را مؤثرتر حمل کنند. وسیله‌ی نقلیه‌ی چهار چرخ و بدون محدودیت ولوو به‌تازگی اولین مأموریت خود را انجام داد و به‌زودی برای کار حمل کانتینر راهی پایانه‌ی حمل‌ونقل در سوئد می‌شود.

خودرو خودران ولوو وِرا که شهریور سال گذشته رونمایی شد، از همان سیستم محرکه و بسته‌ی باتری موجود در کامیون‌های الکتریکی ولوو بهره می‌برد. باوجوداین، ظاهر وِرا بیشتر شبیه سورتمه‌ی الکتریکی به‌نظر می‌رسد تا شبیه کامیون الکتریکی. کامیون بدون کابین وِرا شامل چهار چرخ و بدنه است که می‌تواند روی وسایل نقلیه‌ی حمل بار استاندارد و تریلرها نصب شود. 

 

ولوو

 

انتظار می‌رود در آینده ناوگان متصل و خودران کامیون ولوو وِرا بتوانند در اطراف بنادر و کارخانجات و سایر تأسیسات با بارهای زیاد استفاده شوند. کامیون خودران وِرا با استفاده از مرکز کنترل بی‌سیم با سایر کامیون‌های مشابه ارتباط برقرار می‌کند که می‌تواند باعث بهینه‌سازی جریان ترافیک شود و اجرای مداوم و آرام عملیات را تداوم بخشد و زمان انتظار را به‌حداقل برساند.

 

ولوو

 

ولوو قصد داشت نحوه‌ی عملکرد این کامیون خودران را در عمل مشاهده و بررسی کند؛ به‌همین‌دلیل، وِرا اولین مأموریت کاری خود را به‌منظور حمل کانتینرها از مرکز تدراکات در گوتنبرگ سوئد به پایانه‌ی بندری در نزدیکی آن برای توزیع به سراسر جهان دریافت کرد. طرح آزمایشی ولوو با همکاری شرکت تدارکاتی DFDS انجام می‌شود و شامل مسیرهای کوتاه با محدودیت سرعت ۴۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

 

ولوو

 

مایکل کارلسون، از شرکت ولوو می‌گوید:

حمل‌ونقل خودران با سروصدای کم و انتشار صفر گازهای آلاینده در آینده‌ی تدارکات نقش مهمی ایفا می‌کند و برای این کسب‌وکار و جامعه سودمند است. ما این همکاری را شروع مهمی می‌بینیم و می‌خواهیم پیشرفت در‌این‌زمینه را تسریع کنیم. کامیون خودران ولوو وِرا ممکن است محدودیت سرعت داشته باشد؛ اما ما محدودیت سرعت نداریم. آزمایش اولیه وِرا شروع شده و قصد داریم این راه‌حل را در سال‌های آینده راه‌اندازی کنیم.

منبع: زومیت

کد خبر 114455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha