کد خبر 114470
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
رشد ۳۲ درصدی تورم تولید خودرو در سال۹۷

پرشین خودرو: مرکز آمار در شرایطی تورم بخش صنعت در سال ۹۷ را منتشر کرد که تورم تولید خودرو نسبت به سال پیش از آن، با رشد ۵/ ۳۲ درصدی همراه شده است.

به گزارش پرشین خودرو، طبق بررسی‌های مرکز آمار، در سال‌ ۹۶ نشانگر تورم خودرو، روی عدد ۵/ ۲۳۹ قرار داشته که با رشد ۵/ ۳۲ درصدی در سال گذشته به عدد ۲/ ۳۱۷ رسیده است. رسیدن شاخص تورم به عدد ۲/ ۳۱۷ نشانگر رشد ۱۷/ ۳ برابری این شاخص به نسبت سال پایه یعنی سال ۹۰ (عدد شاخص ۱۰۰) است.

بی‌تردید رشد ۵/ ۳۲ درصدی شاخص تورم در سال ۹۷ به نسبت سال پیش از آن به بازگشت تحریم‌ها و افزایش هزینه شرکت‌های خودروساز در خطوط تولید مربوط می‌شود، با این حال هنوز تورم تولید‌کننده در بخش تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه‌تریلر به نسبت دور اول تحریم‌ها رشد نکرده است.

 

تولید خودرو

 

در سال ۹۲ به نسبت سال پیش از آن شاهد بودیم که شاخص تورم عدد ۳/ ۲۰۴ را نشان می‌دهد. این شاخص به نسبت سال ۹۱، رشد ۶/ ۵۶ درصدی داشته است.

همچنین نگاهی به تورم تولید‌کننده در بخش تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه‌تریلر در چهار فصل سال ۹۷ گویای رشد فصلی نرخ تورم تولید‌کننده در این سال است.

به گونه‌ای که نشانگر تورم در بهار ۹۷ روی عدد ۲۶۴ متوقف شده است.

این در حالی است که در دو فصل تابستان و پاییز همان سال به ترتیب با رشد ۲/ ۶ و ۶/ ۱۴ درصد به عدد ۵/ ۲۸۰ و ۷/ ۳۲۱ رسید.این میزان رشد در زمستان سال گذشته نیز به نسبت فصل پیش از آن با شتاب بیشتری ادامه داشته است و با رشد ۱/ ۲۵ درصدی سبب شده تا نشانگر تورم به عدد ۷/ ۴۰۲ برسد.

منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 114470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha