کد خبر 114475
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
ترخیص لحظه‌ای کالا‌های اساسی از بنادر

پرشین خودرو: عضو کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران: ترخیص کالا‌های اساسی از بنادر به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد

به گزارش پرشین خودرو، سید علی حسینی، در مورد چگونگی روند تخلیه و بارگیری و ترخیص کالا در بنادر ایران به ویژه در بخش کالا‌های اساسی، اظهار داشت: خوشبختانه به دلیل حساسیتی که در حوزه کالا‌های اساسی وجود دارد شاهد حمل و ترخیص یکسره کالا هستیم به گونه‌ای که دیگر کالا‌ها به انبار منتقل نمی‌شوند و بلافاصله پس از تخلیه، از گمرک ترخیص شده و به مقصد نهایی ارسال می‌شود.


وی گفت: مشکل اصلی ترخیص کالا در بنادر کشور به حوزه کالا‌های غیر اساسی و به اصطلاح کانتینری تجاری باز می‌گردد و به طور حتم باید با برنامه ریزی صحیح‌تر از سوی دستگاه‌های ذی صلاح روند ترخیص کالا‌های غیر اساسی از بنادر تسریع پیدا کند.

 

ترخیص کالا

 


حسینی افزود: فعالان اقتصادی از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در تخلیه و بارگیری کالا رضایت دارند.


وی ادامه داد: از آنجا که سازمان بنادر و دریانوردی در جهت تسهیل در ترخیص کالا عمل می‌کند، ضرورت دارد که سایر ارگان‌ها نیز چنین همکاری را داشته باشند.


عضو کمیسیون حمل و نقل، لجستیک و گمرک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: واردات کالا به کشور جریان مناسبی دارد و این نشان دهنده گفتمان خوب سازمان بنادر با بنادر سایر کشور‌ها است.

منبع: خبرگزاری صداو سیما

کد خبر 114475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha