کد خبر 114477
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
قطعه‌ساز پول ندارد، خودروساز قطعه

پرشین خودرو: دبیر انجمن سازندگان قطعات با رد اظهارات اخیرمدیر کل تعزیرات تهران که ادعا‌ی دو شرکت خودروساز داخلی مبنی بر کمبود قطعه را غیرواقعی عنوان کرده بود، گفت: ما برای تأمین قطعات خودروسازان نیازمند منابع مالی هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، مازیار بیگلو، با اشاره به اینکه همچنان کمبود قطعات الکترونیک در انواع خودروهای تولیدی شرکت ایران خودرو و سایپا وجود دارد، اظهار داشت: خودروهایی که در انبار این دو شرکت وجود دارند عموماً از مشکلات کمبود قطعات الکترونیکی برخوردارند و قطعه سازان داخلی هم منابع مالی برای تولید قطعات مورد نیاز قطعه سازان ندارند.


وی با اعلام اینکه قطعه‌ساز برای تولید قطعه نیازمند منابع مالی است، افزود: امروز قطعه ساز برای تولید پول می خواهد. قرار بود بانک مرکزی 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار قطعه‌سازان قرار دهد ولی فقط 4 هزار میلیارد تومان از این منابع پرداخت شده و قطعه‌سازان معطل دریافت 7 هزار میلیارد تومان مابقی هستند البته مکاتبات ما هم نشان می دهد بانک مرکزی اراده ای برای پرداخت این مبالغ هم ندارد.

 

قطعه


دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو تصریح کرد: آن دسته از خودروهایی که طی هفته‌های اخیر تکمیل و راهی بازار شده توسط قطعه‌سازان و با سفارش گذاری مواد از محل دریافت منابع 4 هزار میلیاردی تومانی بوده است. بر همین اساس ما منابع جدیدی برای تولید دوباره قطعه برای خودروسازان در اختیار نداریم.

وی با رد اظهارات اخیرمدیر کل تعزیرات تهران که ادعا‌ی دو شرکت خودروساز داخلی مبنی بر کمبود قطعه را غیرواقعی عنوان کرده بود، گفت: ما برای تولید قطعه منابع نداریم و همین امر عاملی شده تا کسری قطعه در محصولات ایران خودرو و سایپا مشهود باشد.

بیگلو با اعلام اینکه برگزاری جلسات مختلف برای قطعه‌ساز پول نمی‌شود ، افزود: ما امروز درگیر تحریم‌های داخلی کشور هستیم و مشکلات نقدینگی قطعه‌سازان هر روز افزایش می یابد به همین دلیل در خرداد ماه امسال موج جدیدی از تعطیلی واحدهای تولیدی قطعه ساز را شاهد خواهیم بود.

منبع: تسنیم

کد خبر 114477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha