کد خبر 114478
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
تجهیز ۱۰ آزادراه به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض

پرشین خودرو: معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها از تجهیز ۱۰ آزادراه دیگر به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض خبر داد و گفت: از ۳۱ تیرماه در راستای ارایه تسهیلات به هموطنان، عوارض الکترونیکی در دو آزادراه کرج- قزوین و تهران- ساوه بر اساس طول مسیر محاسبه می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، سید حسین میرشفیع از تجهیز ۱۰ آزادراه دیگر به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض خبر داد و گفت:‌ به دنبال راه‌اندازی سیستم اخذ عوارض الکترونیک در چهار آزادراه کشور از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته، نواقص و کاستی‌های سیستم برطرف و به منظور رفاه حال هموطنان روش‌های مختلف پرداخت نیز به سیستم افزوده شد.

وی با تاکید بر عبور بیش از شش میلیون دستگاه خودرو از این چهار آزادراه از زمان راه‌اندازی این سیستم افزود:‌ با توجه به استقبال هموطنان از ۳۱ تیرماه ۱۰ آزادراه پرتردد دیگر کشور نیز به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض مجهز می‌شود.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها اعلام کرد:‌ آزادراه‌های مشهد- باغچه، کنارگذر مشهد، زنجان- تبریز، تبریز- ارومیه، تهران- پردیس، قزوین- رشت، ساوه- سلفچگان، قم- کاشان، کاشان- اصفهان و بندرعباس- شهید رجایی در مرحله دوم به این سیستم مجهز خواهند شد.

 

میر شفیع


میرشفیع در توضیح مراحل انجام کار گفت:‌ هم‌اکنون در حال تهیه و ساخت دروازه‌های نصب دوربین و جانمایی محل مناسب نصب دوربین‌ها با شرکت‌های آزادراهی هستیم و به تدریج این ۱۰ آزادراه تا پایان تیرماه به این سیستم مجهز خواهند شد و تا پایان سالجاری نیز کلیه آزادراه‌های کشور به سیستم اخذ عوارض الکترونیک مجهز خواهند شد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها همچنین دریافت عوارض بر اساس پیمایش را از دیگر مزایای این طرح برشمرد و گفت:‌ در این طرح رانندگان عوارض عبور از یک آزادراه را به صورت کامل پرداخت نمی‌کنند و نرخ بر اساس مسیر طی شده محاسبه خواهد شد.

وی افزود: به زودی در دو آزادراه تهران- ساوه و کرج- قزوین به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و به تدریج در کلیه آزادراه‌ها اجرایی خواهد شد.

میرشفیع افزودن روش‌های متعدد پرداخت عوارض الکترونیک را در راستای رفاه حال هموطنان مفید دانست و بیان داشت: در کنار سایر روش‌های پرداخت به منظور تسهیل در پرداخت، کارت‌های اعتباری تحت عنوان آنی کارت در محل عوارضی‌ها ارائه خواهد شد که هموطنان می‌توانند با اعلام شماره خودرو و موبایل خود این کارت‌ها را دریافت و با شارژ کردن آن به صورت دایمی نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

کد خبر 114478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha