کریدور ریلی شمال-جنوب کمک به انتقال ارزان کالا و مسافر

پرشین خودرو: وزیر ناحیه فدرال قفقاز شمالی روسیه گفت: در نتیجه شکل گیری و بهره برداری از کریدور ریلی شمال - جنوب انتقال کالا و مسافر ارزان تر انجام می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو، سرگی چباتاریف وزیر ناحیه فدرال قفقاز شمالی روسیه (امروز ۲۶ خرداد) در مراسم دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی گفت: باید ارتباط زمینی و دریایی بین ایران و روسیه بیش از پیش تقویت شود که ایجاد کریدور شرق و غرب در راستای تحقق این هدف نقش بسزایی داشته و همان کریدوری است که از طریق جمهوری آذربایجان و قفقاز شمالی عبور کرده و با کمک کردن با تبادل کالای بین المللی باعث می‌شود ارتباطات مختلف در این حوزه بین کشورهای قرار گرفته در مسیر این کریدور تسهیل شود.

وی ادامه داد: ایجاد کریدور ریلی حمل و نقل شمال و جنوب که بین ایران و روسیه شکل گرفته و از آذربایجان عبور می کند، اهمیت بالایی برای جامعه جهانی دارد چرا که در نتیجه شکل گیری آن انتقال کالا و مسافر ارزان تر انجام می‌شود.

 

کریدور ریلی شمال - جنوب

 

این مقام مسئول با اشاره به سابقه تاریخی ارتباط بین ایران و روسیه اظهار داشت: در تلاشیم تا اعتماد بین دو کشور در راستای توسعه ارتباطات اجتماعی و فرهنگی بیش از گذشته افزایش یابد و قفقاز شمالی در این زمینه می تواند نقش پررنگی بین ایران و روسیه ایفا کند. در همین راستا قراردادی بین دانشگاه علامه طباطبایی ایران و قفقاز شمالی امضا شد که بر اساس آن یک رشته کارشناسی ارشد بین دو دانشگاه تاسیس شده و کارشناسان روسیه در خصوص شناخت بیشتر از ایران آموزش می بینند.

چباتاریف با اشاره به اینکه دولت روسیه چند ماه پیش یک استراتژی توسعه گردشگری در قفقاز تصویب کرد، ادامه داد: در تلاشیم تا با استفاده از این استراتژی گردشگری خود در دریای خزر با ایران و کشورهای حوزه دریای خزر را افزایش دهیم.

منبع: مهر

کد خبر 114480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha