نیاز خودروهای پارکینگ ایران خودرو به قطعات با تکنولوژی پیشرفته

پرشین خودرو: مدیركل دفتر بازرسی ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایت وزارت صمت در بازدید از پاركینگ های ایران خودرو اعلام كرد:‌ هیچ گونه احتكاری در شركت ایران خودرو صورت نگرفته و بیش تر خودروهای موجود، خودرو های دارای كسری قطعه(های تك) است كه به زودی تكمیل وتحویل مشتریان می شود.

به گزارش پرشین خودرو، اكبر صادقی با بیان این مطلب افزود : فرآیند تكمیل كاری خودرو های ناقص با سرعت بیش تری در ایران خودرو درحال انجام است و اطمینان می دهم با پیگیری وزارت صمت و تلاش خودرو سازان به زودی تحویل خودرو های معوقه به روز می شود.

مدیركل دفتر بازرسی ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایت وزارت صمت، مشكل خودرو های دارای كسری قطعه را نبود سرمایه در گردش مناسب برای تولید در خودرو سازان و عدم تامین برخی از قطعات الكترونیكی و ایمنی دانست و اظهارداشت:‌ با پای كار آمدن شركت های دانش بنیان ، روند بومی سازی قطعات حساس و الكترونیكی خودرو ها سرعت می گیرد.

صادقی تاكید:‌ براساس آمار اعلامی از سوی ایران خودرو، این شركت از هفتم خرداد تاكنون بیش از 23 هزار دستگاه خودرو ناقص را تكمیل و تحویل مشتریان داده است.

 



وی توسعه داخلی سازی را تنها را ه بقا و ارتقای صنعت خودروی كشور دانست و خاطر نشان ساخت: طرح بومی سازی قطعات پیشرفته خودرو كه به ابتكار وزیر صنعت، معدن و تجارت شكل گرفته، شركت ایران خودرو با تیم مدیریتی جدید ساپكو و هم افزایی ایجاد شده بین قطعه سازان گام های خوبی برداشته است و این روند داخلی سازی قطعات با سرعت بیش تری صورت گیرد.

مدیركل دفتر بازرسی ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایت وزارت صمت تاكید كرد:‌ درشرایط فعلی انتخابی جز افزایش توان ساخت داخل درخودرو سازی و قطعه سازی نداریم و بایدخرید قطعه از خارج كاهش یابدو وزارت صمت از روند بومی سازی قطعات حمایت های مالی و معنوی خواهد كرد.

درادامه منصور منصوری مدیر عامل ساپكو نیز در این بازدید اظهارداشت: تلاش جهادی برای خود كفایی قطعات در ساپكو به راه افتاده است كه در ماه های آینده شاهد تولید انبوه قطعاتی كه توسط سازندگان ایرانی خودكفا شده، خواهیم بود.

وی افزود: ما به دنبال به حداقل رساندن ارزبری و وابستگی تامین قطعات هستیم كه نتیجه آن كاهش ریسك تامین و تولید خودرو خواهد بود.

منصوری در زمینه داخلی سازی قطعات محصول 301 اظهارداشت:‌ از 1122 قطعه محصول 301 حدود 562 قطعه آن با همت بلند سازند های ایرانی بومی سازی شده است.

مدیرعامل ساپكو از تولید خودرو 301 تا پایان سال جاری خبر دادو اظهارداشت:‌ پلتفرم این محصول مبنایی برای تولید و عرضه چهار خودرو دیگرتوسط ایران خودرو خواهد بود.

کد خبر 114543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha