ب ام و Z4 جدید سریع‌تر، چسبنده تر و متعادل‌تر از همیشه

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی ب ام و به طرفداران مدل Z4 اطمینان می‌دهد که نسخه جدید آن یک خودروی اسپرت سقف روباز است که به خوبی راننده خودش را سرگرم می‌کند، همان کاری که نسخه قبلی توانایی‌اش را نداشت.

به گزارش خبرتگار پرشین خودرو، در وهله اول به نظر کار سختی نمی‌آید، با این حال نسخه ی Z4 قدیمی به شکل جدی‌ تحت انتقاد شدید به علت کمبود توانایی‌ در مواقع تحت فشار بود. سوال اصلی که امروزه ب.ام.و برای پاسخ دادن به آن مواجه است، این است که برند باسابقه خود، ولی بدون سابقه دلنشین در بین مخاطبان خود اکنون چگونه می‌خواهد با پیشتازهای این عرصه مانند مدل جدید پورشه باکستر رقابت کند؟

بالاترین نسخه ب.ام.و Z4 با نام Z4 M40i تنها نسخه موجود برای خرید است که دارای یک موتور شش سیلندر خطی با حجم 3 لیتری بوده و از توربوشارژر برای تنفس هوای بیرون بهره می‌برد و همین موضوع باعث شده تا قدرتی معادل 335 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متری بدست آید. قدرتی که اعلام شده به راحتی توانایی آن را دارد که این خودروی جمع و جور 2 سرنشین امکان رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت در حالت سکون را در عرض تنها 4.5 ثانیه داشته باشد و در ادامه مسیر خود امکان ثبت حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعت را داشته باشد. هرچند سقف سرعت خودرو بر روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است که در کشور آلمان امری طبیعی به شمار می رود.

 



برای قوای محرکه 6 سیلندر این خودرو تنها جعبه دنده قابل سفارش یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است، اما به دلیل نسخه M بودنش، دارای نرم افزارهای مخصوصی است تا به راننده حس و حال اسپرت هر چه بیشتری القا کند، همه این ها در کنار دیفرانسیل ضد لغزشی که بر روی محورعقب نصب است در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

 

ب ام و



ب.ام.و Z4 قرار نبود که به اندازه خواهر زاده ژاپنی خود یعنی تویوتا سوپرا یک خودروی تیز و چابک باشد، خواهر زاده‌ای که سقف ثابت بوده و توانایی خارق العاده‌ای در راندمان دارد، با این حال پلتفرم آن با BMW Z4 M40i یکسان است و به نظر می‌رسد که خودروی بی ام و Z4 هدف متفاوتی را نسبت به خودروی تویوتا سوپرا دنبال می کند، با این حال این خودروی جذاب را به جاده مناسب ببرید و در کمال آرامش از صدای موتور شش سیلندر خطی آن در زیر کاپوت بلند و کشیده Z4 لذت ببرید و کافیست تا سقف اتومبیل را جمع کنید، آنوقت است که لذت رانندگی با یک خودروی باواریایی جذاب به نقطه اوج خود می رسد.
 

کد خبر 114575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha