به نام جانبازان به کام دلالان / واردات خودرو برای جانبازان 70 درصد بدون پرداخت عوارض

پرشین خودرو: خبر کوتاه است، دولت دوازدهم روز گذشته اعلام کرد که مجوز واردات خودرو برای جانبازان، بدون پرداخت عوارض آزاد شد اما ...

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، برای مایی که برخی تصمیمات نادرست دولت محمود احمدی نژاد را با تمام در هم ریختگی هایش با پوست و استخوانمان لمس کرده ایم، تصور بازگشت به تصمیم گیریهای آن زمان هم آزاد دهنده است.

تصوری که هر چند واقعی نیست اما هر از گاهی با انتشار اخباری از جنس تصمیم گیری های آن روزها، تن و بدنمان به لرزه می افتد.


اخباری که یک نمونه از آن را سخنگوی جدید دولت در امروز اعلام کرد.

علی ربیعی روز گذشته پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تبیین دو مصوبه امروز هیئت وزیران گفت: بر اساس یکی از این مصوبات جانبازانی که درجه جانبازی آنان به هفتاد درصد می‌رسد یعنی ممکن است پیش‌تر جانباز ۴۰ یا ۵۰ درصد بودند و اکنون به ۷۰ درصد رسیده است، مشمول شرایط سال ۸۷ برای واردات خودرو خواهند شد.

ربیعی افزود: دولت اجازه داد ۵۰۰ دستگاه خودرو با شرایط سال ۸۷ وارد کنند و این جانبازان از پرداخت هزینه شماره گذاری، عوارض، اجبار به اسقاط خودرو و هزینه گمرکی معاف شوند.

مشکلاتی که چنین مجوزهایی ایجاد می کند از دو منظر قابل بررسی است.

نخست اینکه صدور چنین مجوزهایی برای جانبازان که در راه دفاع از اعتقاداتشان از جان مایه گذاشته اند، در ایجاد فاصله بین مردم عادی و این قشر عزتمند تاثیر منفی زیادی خواهد داشت و بر دو دستگی های جامعه دامن می زند و مهمتر اینکه، شخصی که از جان شیرین و عزیز خود گذشته است تا نظام اسلامی بدین جا برسد، آیا به صدور چنین مجوزهایی آنهم در حالی که کشور با مشکلات عدیده در تامین ارز مواجه است، راضی می شود؟

 



نکته مهمتر که در شرایط کنونی کشور از آفات اساسی محسوب می شود، رانتی است که از قبل این مجوزها که در تعداد محدود و با شرایط استثنایی صادر می شود.

برای مایی که یکبار در دولت احمدی نژاد طعم مجوزهای طلایی واردات این چنینی برای کشتی گیران المپیکی و مسائل و چالش های پس از را دیده و درک کرده ایم، بسیار سخت است که قبول کنیم این مجوزهای طلایی تنها از سر دلسوزی برای جانبازان عزیز صادر شده باشد.

چرا که برای کسب رضایت و حمایت از جانبازانی که از جان خود گذشته اند راه های بسیاری وجود دارد که به طور مثال می توانیم با ارائه برخی خودروهایی که با درجه کیفی 5 ستاره در خودروسازی های داخلی تولید می شود واندکی مناسب سازی که الحمدالله امکانات آن در کشور موجود است، به رفع تنها گوشه ای از مشکلات ناشی از آثار جنگ بر این قشر عزیز برآییم.

از همین امروز مثل روز روشن است که مجوز طلایی واردات خودرو با شرایط اعلامی آقای سخنگو، نه از منازل جانبازان 70 درصدی که از پارکینگ نمایشگاه های لاکچری شمال تهران و ویلاهای آن چنانی برخورداران از امضاهای طلایی سر بر می آورد و در خوشبینانه ترین حالت، چند میلیون ناچیزی را نصیب جانبازان عزیز این کشور خواهد کرد.

آقایان مسئول؛ بیایید با لغو چنین مجوزهایی و جایگزینی آن با برخی از خودروهای با کیفیت تولید داخل، هم از کالای داخلی حمایت کنید هم از رونق اقتصادی در شرایط حساس کنونی و البته از پر شدن جیب دلالان خودروهای لوکس نیز از صدقه سری جانبازان جلوگیری کنید.

آقایان مسئول! باور کنید جانبازان نیز راضی نخواهند بود که به نام سرافراز آنان کام ویژه خواران را شیرین تر کنید.

کد خبر 114577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha