سازمان بنادر در جذب سرمایه گذار موفق بوده است

پرشین خودرو: دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران : سرمایه گذاری در بنادر نسبت به سایر بخش‌ها از ضریب اطمینان بیشتری برخوردار است

به گزارش پرشین خودرو، مسعود پل مه در مورد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر ایران، اظهار داشت: بنادر دروازه تجارت بین المللی برای یک کشور است و اگر یک کشور صنعتی و یا حتی مصرفی باشد بنادر پایه اصلی تجارت آن کشور به شمار می‌رود، چراکه در صورت صنعتی بودن نیازمند واردات مواد اولیه است و در صورت مصرفی بودن به سایر کشور‌ها جهت تامین مواد مورد نیاز خود وابسته اند.


وی ادامه داد: اگر به نحوه فعالیت بنادر پیشرفته دنیا در کشور‌های مختلف نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که همه آن‌ها دارای یک نقطه مشترک هستند که آن حضور سرمایه گذاران جهت فعالیت اقتصادی در بنادر است.

 

بنادر

 

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با تاکید بر اینکه بنادر در ایران نیازمند مدیریت واحد جهت پیش برد فعالیت‌های خود هستند، گفت: طبق تبصره ذیل بند ۴۴ قانون اساسی، حاکمیت مطلق بنادر ما بر عهده دولت است، اما این استثنا وجود دارد که بخش خصوصی جهت فعالیت ورود کند.


پل مه با بیان اینکه منظور از مدیریت واحد در بنادر کشور این است که یک سرمایه گذار و فعال اقتصادی جهت فعالیت در بنادر صرفا نیازمند ارتباط با یک سازمان نظیر سازمان بنادر و دریانوردی باشد، گفت: متاسفانه لزوم تعدد ارتباط سرمایه گذاران با دستگاه‌های مختلف همچون سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و... موجب شده است که یک فعال اقتصادی نه تنها با یک سازمان بلکه با سازمان‌های مختلفی به منظور انجام فعالیت خود در ارتباط باشد که این امر مشکل آفرین است.


وی افزود: باید با ایجاد تسهیلات و شرایط مطلوب، بستر را برای ایجاد کسب و کار و رونق اقتصادی به منظور فعالیت در بنادر و مناطق آزاد کشور ایجاد کرد.


دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در خصوص عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی به منظور جذب سرمایه گذار در بنادر ایران، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از جمله سازمان‌های موفق و پیشرو در حوزه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است.


پل مه تاکید کرد: باید با تفویض اختیار هرچه بیشتر به بخش خصوصی در راستای هدف نهایی واگذاری امور به این بخش گام بلندتری برداریم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر 114627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha