کد خبر 114656
۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
ابلاغ آئین نامه توزیع قیر رایگان

پرشین خودرو: معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیئت دولت در خصوص آیین نامه نحوه توزیع قیر رایگان را به دستگاه های اجرایی مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش پرشین خودرو، هیئت وزیر در جلسه ۲۶ خرداد با آئین نامه نحوه توزیع قیر رایگان که در کمیسیون اقتصاد دولت به تصویب رسیده بود، موافقت کرد.

در این آئین نامه که توسط اسحاق جهانگیری به وزرای دستگاه‌های اجرای مربوطه ابلاغ شده است، آمده که وزارت نفت می‌بایست در سال جاری تا سقف ۶ هزار میلیارد تومان از محل دریافتی‌های خود بابت سهم دولت از فروش میعانات گازی و نفت خام به پالایشگاه‌های داخلی طبق زمان بندی خاصی به حساب خزانه داری کل واریز کند. خزانه داری نیز مراتب را به سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌کند.

بر اساس این زمان بندی، وزارت نفت باید در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر، مهر و آبان در هر ماه ۶۰۰ میلیارد تومان، در مرداد و شهریور ۶۵۰ میلیارد تومان، آذر و دی ۵۰۰ میلیارد تومان و بهمن و اسفند نیز هر کدام ۳۵۰ میلیارد تومان به حساب خزانه داری کل واریز کند.

بر اساس این مصوبه وزارت نفت از قیمت گذاری قیر بر اساس مواد اولیه آن منع شده و تعیین قیمت قیر صرفاً از طریق سازوکار بورس کالا انجام می‌شود.

گفتنی است مناطق سیلزده در دریافت سهم قیر رایگان از شاخص جداگانه ای تبعیت می‌کنند.

 

قیر

قیر

منبع: مهر

 

کد خبر 114656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha