کد خبر 114658
۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
نقش ویژه شرکت فرودگاه‌ها در صنعت حمل و نقل

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه هدف تاسیس این شرکت تفکیک وظایف تصدی گری از حاکمیتی بود، گفت: امروز این شرکت نقش ویژه ای در صنعت حمل و نقل کشور دارد.

به گزارش پرشین خودرو، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم بیست و هشتمین سالگرد تاسیس این شرکت که روز گذشته برگزار شد، با اشاره به اینکه شرکت مهندسی فرودگاهها بیست و نهم و خرداد سال ۱۳۷۰ به ثبت رسید، گفت: هدف از تشکیل شرکت در ابتدا تفکیک وظایی حاکمیتی از تصدیگری در حوزه فرودگاهی بود.

نگاه بلند مبدعان این تصمیم بزرگ چابکسازی و تغییر نگاه سنتی به فرودگاهها به عنوان یک زیرساخت فنی و مهندسی برای نشست و برخاست هواپیماها و اعزام و پذیرش مسافر و تبدیل فرودگاهها به یک بنگاه اقتصادی بر پایه یک طرح کسب و کار راهبردی در جهت توسعه پایدار کشور با هدف ارائه خدمات به مسافران بود.

 

سیاوش امیرمکری


وی ادامه داد: این راهبرد که امروزه به عنوان نگاه نوین در صنعت فرودگاهی در جهان مورد پذیرش و اجرا قرار گرفته، و گسترش شهرها به سوی فرودگاه‌ها و ظهور شهرهای فرودگاهی را به دنبال خود داشته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افزود: با گذشت زمان و با هدف ایجاد امکان توسعه زیرساختهای مورد نیاز برای تامین ایمنی پروازها مسئولیت ارائه سرویسهای هوانوردی علاوه بر فعالیتهای فرودگاهی در هشت سال به مرور به شرکت محول شد و در سه مرحله، نام شرکت متناسب با وظائف محوله به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تغییر یافت.

امیر مکری با اشاره به تفکیک این شرکت از سازمان هواپیمایی کشوری گفت: طی ۲۸ سال گذشته و پس از انتقال وظائف تصدیگری اداره امور فرودگاهها و ارائه سرویسهای هوانوردی از سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت علیرغم فراز و فرودهای فراوان و موانع و مخالفتها با تلاش مدیران عالی و همکاران متخصصان امروز شرکت در جایگاهی ویژه در صنعت حمل و نقل هوایی کشور قرار گرفته است که همه ما خانواده بزرگ شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران را مفتخر به عضویت در این شرکت کرده است.

وی ادامه داد: وظیفه خود میدانم به عنوان عضوی کوچک، از زحمات و تلاشهای همه مدیران و همکاران پیشکسوت و کارکنان متخصص و خدوم که سرمایههای اصلی ما در ارائه خدمات مطلوب به مردم عزیز کشورمان در فرودگاههای کشور هستند و امکان ارائه سرویسهای ایمن و امن هوانوردی را فراهم میکنند تقدیر و تشکر و برای همه عزیزان و خانواده محترمشان شادی و شادکامی و موفقیت در تمام شئون زندگی از خداوند متعال مسئلت کنم و آرزو میکنم که ایام عزت خانواده بزرگ شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران مستدام باقی بماند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

کد خبر 114658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha