تدوین و اجرای نخستین منشور جامعه بندری در خوزستان

پرشین خودرو: نخستین منشور جامعه بندری در بنادر کشور با هدف تقویت همگرایی بیش‌تر میان فعالان بخش‌های حاکمیتی و خصوصی زنجیره‌ی تأمین کالا با حضور کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان بررسی و تصویب شد.

به گزارش پرشین خودرو،  این منشور حاصل جلسات متعدد جمعی از کارشناسان خبره منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) بوده که به تصویب نهایی رسیده است.

در نشست مشورتی کارشناسان واحد های مختلف اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با موضوع بررسی و تدوین منشور جامعه بندری منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن تشریح و تبیین جایگاه و اهمیت جامعه بندری و ضرورت توجه به کارکرد آن در پویایی  زنجیره ی تأمین کالا و شکوفایی چرخه ی بازرگانی، درباره بهینه‌سازی تأثیرگذاری آن تصمیم سازی شد.

 

بندر

 

در جریان این نشست با اشاره به دستور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مبنی بر لزوم بهره‌گیری از توان فکری بدنه ی کارشناسی این اداره کل برای بررسی و یافتن راهکارهایی به منظور رفع مشکلات در فرآیند زنجیره‌ی تأمین کالا، بر تقویت جایگاه جامعه بندری و بهره‌گیری از توان آن به عنوان نقطه‌ای برای تمرکز فعالیت‌های کارشناسی و تعامل دیدگاه‌های فعالین حوزه های تخصصی در زمینه‌ی خدمات دریایی و بندری تأکید شد.

تداوم نشست‌های کارشناسی با رویکرد یافتن راهکارهایی برای مقابله با چالش‌های پیش رو در زنجیره تأمین کالا، دعوت از صاحب نظران و عوامل اجرایی دست‌اندرکار خدمات دریایی و بندری و تقویت جایگاه جامعه بندری با هدف پیوند بیش‌تر بین فعالان در این زنجیره از جمله تصمیماتی بود که در نشست مذکور به اتفاق اتخاذ گردید.

یادآور می‌شود جامعه بندری امام خمینی(ره) متشکل از تمامی فعالان همگرا است که در حوزه فعالیت‌های مرتبط به تأمین کالا از نخستین لحظه ورود کشتی تا خروج و حمل کالا از بندر است که برای هدفی واحد با همدیگر فعالیت می‌کنند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

کد خبر 114670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha