آسمان ایران باصرفه ترین مسیر برای هواپیماهای خارجی

پرشین خودرو: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تحریم آسمان ایران و استفاده از حریم هوایی دیگر کشورها، هزینه های بسیاری را برای ایرلاین های خارجی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، در واکنش به رویکرد اخیر برخی ایرلاین های منطقه ای و فرا منطقه ای در مورد عدم پرواز از آسمان ایران، گفت: این رویکرد و اقدام برخی ایرلاین ها، پس از اقتدار نیروهای مسلح کشورمان در مقابله با تجاوز پهپادهای جاسوسی آمریکا صورت گرفت، اما به نظر من این سیاست بیشتر شبیه یک جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی بوده و جنبه عملیاتی ندارد.

 

موسوی بیوکی


میزان تردد و پرواز هواپیماهای خارجی از آسمان ایران هیچ تغییری نکرده است

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش ها، میزان تردد و پرواز هواپیماهای خارجی از آسمان ایران هیچ تغییری نکرده و تمام ایرلاین ها مانند گذشته از حریم کشورمان برای انتقال مسافران استفاده می کنند.



تنها دستاورد تحریم آسمان ایران؛ هزینه بیشتر بر دوش ایرلاین های خارجی


وی تصریح کرد: ایرلاین ها همواره سود و صرفه خود را برای اجرای سیاست ها و اقدامات در نظر می گیرند، حال آن ها می دانند که تحریم آسمان ایران و استفاده از حریم هوایی دیگر کشورها هزینه های بسیاری را برای آن ها به دنبال خواهد داشت.



آسمان ایران باصرفه ترین مسیر برای تردد هواپیماهای خارجی

موسوی بیوکی گفت: طبق اذعان کارشناسان خارجی، آسمان ایران صرفه اقتصادی بسیاری برای ایرلاین ها خارجی جهت حمل و نقل هوایی دارد و به طور حتم این مسئله قابل چشم پوشی نیست.



ایرلاین های خارجی برای دور زدن آسمان ایران باید هزینه بالایی را برای مصرف سوخت پرداخت کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: ایرلاین های خارجی با تحریم آسمان ایران، ضمن پرداخت تعرفه های بیشتر برای تردد در حریم هوایی کشورهای منطقه، باید هزینه بالایی را برای مصرف سوخت پرداخت کنند، امروز آسمان ایران از موقعیت استراتژیکی برخوردار بوده و هواپیماها با استفاده از این مسیر در کمترین و سریع ترین زمان به مقصد می رسد.

وی ادامه داد: اما اگر بخواهند آسمان ایران را تحریم کرده و از مسیرهای جایگزین استفاده کنند، مجبورند سوخت بیشتری را برای هر پرواز مصرف کنند.



آسمان ایران جزء امن ترین حریم های هوایی در عرصه منطقه و بین الملل است

موسوی بیوکی با بیان اینکه آسمان ایران جزء امن ترین حریم های هوایی در عرصه منطقه و بین الملل است، گفت: اما قطعا این مسئله نافی برخورد با متجاوزان نیست و ما با قدرت در جهت تأمین امنیت کشور اقدام خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ایرلاین های خارجی باید به جای تبعیت از دستورات آمریکا، مقامات این کشور را مجاب به تغییر نگرش نسبت به تردد هواپیما از آسمان ایران کنند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 114676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha