سقوط خودروی سواری جک به گودبرداری ساختمان

پرشین خودرو: یک بنای قدیمی مجاور با گودبرداری به طور کامل تخریب شده که طی آواربرداری یک فرد زنده و یک نفر که جان خود را از دست داده بود از زیر آوار خارج شدند.

به گزارش پرشین خودرو، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد: ساعت ۱۰ و ۶ دقیقه صبح امروز یک مورد حادثه آوار در محله وردآورد خیابان طالقانی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام شد و بلافاصله سه ایستگاه به محل اعزام شدند.

ملکی افزود: آتش‌نشانان در زمان ۴ دقیقه به محل حادثه رسیدند و عوامل شهرداری منطقه ۲۱ در منطقه حضور داشتند. در محل حادثه مشاهده شد که یک بنای یک طبقه قدیمی در مجاورت یک ملک گودبرداری شده به مساحت ۴۰۰ متر تخریب شده است. در محدوده گودبرداری در برخی نقاط تا حدود ۱۰ متر گودبرداری شده بود و چیزی که به چشم مشخص بود در گودبرداری سازه‌های دیواره‌ها و مقاوم سازی دیواره‌ها انجام شده بود. البته نظر تخصصی باید در بررسی کارشناسی مشخص شود اما در نگاه اول به نظر می‌رسد که دیوارها و مقاوم‌سازی گودبرداری اجرا شده است.

 

گودبرداری


وی ادامه داد: در ضلع شمال شرقی این گودبرداری یک بنای یک طبقه قدیمی‌ساز وجود داشت که بخش زیادی از ساختمان تقریباً کامل تخریب شده بود و در حین تخریب یک اتاقکی در زیرزمین محل تخریب شده هم مشاهده شد. اتاقک چیزی مثل آب انبارهای قدیمی بود که شاید حتی خود مالک هم به دلیل قدیمی بودن بنا و تحولات بعدی اطلاعی از وجود این بنا نداشته است. مشاهده شد که آن قسمت هم ریزش کرده و بخشی از آوار در آن اتاقک یا آب انبار تخریب شده بود.

به گفته ملکی اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که کسانی زیر آوار محبوس و گرفتار هستند. آتش نشانان بلافاصله همزمان با ایمن‌سازی لازم با احتیاط کامل مشغول آواربرداری و خاکبرداری شدند و در دقایق اولیه موفق شدند یک آقای حدوداً ۲۸ ساله که تابعیت کشور افغانستان را داشت خوشبختانه زنده از زیر آوار خارج کرده و روانه اورژانس کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: دقایقی بعد آتش‌نشانان در ادامه عملیات آواربرداری یک خانم حدوداً ۳۰ ساله را از زیر آوار خارج کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند اما مشخص شد متأسفانه این فرد به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست است.

به گفته ملکی اطلاعات ضد و نقیضی در محل ارائه می‌شود که افراد دیگری هم زیر آوار هستند و آتش نشانان در حال ادامه عملیات هستند.

ملکی در پایان گفت: در آن بخش از دیوار گودبرداری که مشرف به بنای قدیمی بوده، دیوار گودبرداری هم تخریب شده و به داخل محوطه ریخته است. همچنین در بخشی از آوار، یک دستگاه خودروی سواری جک هم همراه آوار به داخل محدوده گودبرداری سقوط کرده است.

منبع: مهر

کد خبر 114686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha