کد خبر 114703
۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
امسال نقشه‌های دریایی ایران تکمیل می‌شود

پرشین خودرو: مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر با بیان اینکه امسال نقشه‌های دریایی ایران تکمیل می‌شود،‌گفت: نقشه دریایی بنادر نوشهرو فریدون‌کنار منتشر شد.

به گزارش پرشین خودرو، مراسم روز جهانی هیدروگرافی امروز با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس سازمان جغرافیای نیروهای مسلح، رئیس سازمان نقشه‌برداری و جمعی دیگر از اعضای کمیته ملی هیدروگرافی در سازمان بنادر و دریانوردی در حال برگزاری است.

لزوم بازنگری نحوه نظارت بر فعالیت‌های نقشه‌برداری و هیدروگرافی کشور، مدیریت جامع اطلاعات مکان‌محور دریایی، ارائه گزارش عملکرد و اقدامات کمیته ملی هیدروگرافی، مدیریت جامع اطلاعات مکان‌محور دریایی و کنترل لایروبی از طریق عملیات هیدورگرافی از موضوعاتی است که در همایش امروز بحث و بررسی می‌شود.

 

بندر

 

کالیبراسیون میدانی ارتفاع سنجی ماهواره‌ای و اهمیت آن در هیدروگرافی، آخرین استانداردهای سازمان جهانی هیدروگرافی، بهبود داده‌های ارتفاع سنجی ماهواره‌ای درمناطق ساحلی و آب‌های داخلی و جایگاه ایران در مجامع بین‌المللی و نقش سازمان بنادر در تامین ایمنی دریانوردی منطقه از دیگر مواردی است که در همایش امروز بررسی و طرح می‌شود.

در ابتدای این مراسم مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: کشتی‌هایی که در آب‌های ایران تردد دارند از نقشه‌های تهیه شده ایران استفاده می‌کنند.

علیرضا خجسته با بیان اینکه برنامه امسال سازمان بنادر تکمیل نقشه‌های دریایی است افزود: امسال نقشه دریایی بنادر نوشهر و فریدون کنار منتشر شده است.

 

*نقشه دریای بندر امیرآباد به زودی منتشر می‌شود

وی با تاکید بر اینکه نقشه دریای بندر امیرآباد به زودی منتشر می‌شود، گفت: برای استفاده کشتی‌های کوچک امکان استفاده از نقشه‌های کاغذی هم در کنار نقشه‌های دیجیتال فراهم شده است.

منبع: فارس

کد خبر 114703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha