پهپاد آمریکایی در ۴ مایلی آب‌های ایران سقوط کرد

پرشین خودرو: رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح گفت: محل سقوط پهپاد آمریکایی در ۴ مایلی یا بیش از ۷ کیلومتری آب های سرزمینی ایران در خلیج فارس موقعیت نگاری شده است.

به گزارش پرشین خودرو، امیر سرتیپ مجید فخری در حاشیه همایش هیدروگرافی امروز ۴ تیرماه ۹۸ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران در منطقه ای قرار دارد که دو دریای بزرگ و مهم در شمال و جنوب دارد باید در زمینه هیدروگرافی حرفی برای گفتن داشته باشد پس از بازدید رهبر معظم انقلاب از یگان های دریایی نیروهای مسلح در آب های بندرعباس گفتند ایران کشور دریایی نیست این فرمایش ایشان سبب شد توجه بیشتری از سوی نیروهای مسلح به سواحل و دریاها و به خصوص سواحل مکران شود.

وی افزود: ما شرکت های خصوصی را در زمینه هیدروگرافی به کار گرفته ایم تا اطلاعات مناسبی از دریا داشته باشیم.

 

پهپاد

 

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در پاسخ به پرسشی درباره نقشه نگاری محل سقوط پهپاد آمریکایی در خلیج فارس گفت: پهپاد آمریکایی که در خلیج فارس سقوط کرد موقعیت محل سقوط آن به طور کامل مشخص شده و قطعاً داخل آب های ایران بوده است.

وی تاکید کرد: محل سقوط این پهپاد ۴ مایلی آب های ایران که بیش از ۷ کیلومتر است نقشه نگاری شده است و این موقعیت کاملاً در نقشه ها واضح است.

امیر سرتیپ فخری افزود: موقعیت مشخص شده محل سقوط پهپاد آمریکایی در آب های ایران با موقعیت پروازی آن در آسمان ایران فاصله داشته است چرا که پس از اصابت موشک و پرتاب شدن این پهپاد، محل سقوط مقداری انحراف داشته است به این معنا که در زمان اصابت موشک پهپاد آمریکایی جلوتر از محل تشخیص داده شده در حال پرواز بوده و قطعاً حریم هوایی ایران را نقض کرده است.

به گفته رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، آمریکا تنها کشوری است که قوانین بین المللی حاکمیت کشورها بر آب های سرزمینی را به رسمیت نمی شناسد ولی دیگر کشورها این قوانین بین المللی را رعایت می کنند و این برخاسته از خوی استکباری آمریکاست.

وی یادآور شد: مرز سرزمینی ما در آب های جنوبی کشور ۱۲ مایل از خط مبدا در ساحل است. وقتی پهپاد داخل آب های کشور شناسایی شده به معنی این است که هنگام پرواز در حال تجاوز به فضای سرزمینی ایران بوده است.

منبع: مهر

کد خبر 114706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha