کشور از مافیای ضد تولید و اشتغال رنج می برد

پرشین خودرو: رئیس هیات مدیره هلدینگ رایزکو معتقد است که مافیای خودروسازی یا مافیای خودرو نداریم بلکه کشور از مافیای ضد تولید و اشتغال رنج می برد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، حمیدرضا صمدی، با بیان این مطلب گفت: چیزی که امروز در صنعت کشور شاهد آن هستیم حضور مافیای ضد تولید ملی و اشتغال است بطوریکه به تازگی نامه فوق محرمانه معاون وزیر که مجوز واردات محموله قطعات یک هزار دستگاه خودرو بود در رسانه فارسی زبان معاند VOA علنی شد و این اتفاقات نشان می دهد که شاهد مافیای ضد تولید ملی و رقابت منفی در بخش خودروسازی و قطعه سازی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه انحصار در صنعت خودروسازی وجود ندارد چرا که خودروسازی دست دولت است، اظهار داشت: چنانچه ضرر و زیانی متوجه صنعت خودروسازی کشور شود دولت باید پاسخ گوی آن باشد و این ضرر و زیان را به یک یک سهام داران پرداخت کند چراکه قیمت گذاری دستوری است و هیچ حماتی وجود ندارد.

به گفته رئیس هیات مدیره هلدینگ رایزکو، فشار دولت برای تعدیل شدن قیمت ها منجر به ضرر و زیان برای خودروسازان شده است بطوریکه باید بگویم میزان ضرر و زیان خودروسازان بسیار بالاتر از ارقام اعلامی است.

 

حمیدرضا صمدی


تیرماه، ماه همدلی قطعه ساز و خودروساز


دکتر صمدی با طرح این سئوال که چرا همدلی در صنعت خودرو کشور از بین رفته است؟ متذکر شد: متاسفانه اکنون شاهد هستیم که دو خودروسازی بزرگ کشور سرمایه بزرگی را تبدیل به یک سرمایه خوابیده در کف کارخانجات کردند بطوریکه هر یک از شرکت های ایران خودرو و سایپا حدود 100 هزار خودرو ناقص در کف دارند و این موضوع موجب شده است ما اکنون به دنبال بانکها باشیم و برای دریافت وام دریوزگی و التماس کنیم تا تولید ادامه یابد.

به گفته رئیس هیات مدیره رایزکو براساس تراز تجاری تعریف شده برای بانک ها، تراز صنعتی بانک ها رقم 40 درصد است یعنی اینکه 40 درصد از مجموعه وام های تخصیص یافته بانکها باید برای رونق اشتغال زایی به تراز صنعت تخصیص یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه 200 هزار خودرو با قیمت متوسط هر دستگاه 50 میلیون تومان با ارزشی معادل 10 هزار میلیارد تومان کف کارخانجات خودروسازی باقی مانده است، تاکید کرد: در چنین شرایطی شاهد هستیم که تمام خودروسازان و قطعه سازان باید برای دریافت 4 هزار میلیارد تومان وام، معطل باشند! و ما به جای اینکه این سرمایه ها را با برنامه و راهکار، نقد و به کار ببندیم تبدیل به کسانی شده ایم که در حال التماس به بانک ها برای دریافت وام هستیم.

رئیس هیات مدیره هلدینگ رایزکو اظهار امیدواری کرد که همزمان با آغاز تابستان و در تیرماه امسال شاهد تعبیر همدلی و همکاری در خودروسازان و قطعه سازان باشیم و خانواده قطعه و خودرو کشور تشکیل شود. هدف همه ما که در یک کشتی واحد نشسته ایم، اشتغال زایی است و برای حفظ پایدار اشتغال و حفظ ثابت عدد تولید مراقب باشیم چراکه در غیر اینصورت تحریم به راحتی در ما اثر می گذارد.


گردش 300 هزار میلیاردی صنعت قطعه سازی


دکتر صمدی گردش مالی صنعت قطعه سازی کشور در سال 1396 را بالای 150 هزار میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: گردش مالی امروز این صنعت باید حدود 300 هزار میلیارد تومان باشد.

وی ادامه داد: برای دستیابی به این عدد(گردش مالی) جنگ لازم نیست و باید قطعه سازان کشور با همدلی، در یک کشتی کنار یکدیگر بنشینند و حرکت کنند البته تحقق این همدلی و یکدلی حاصل تصمیم گیری های ناخدای شرکت های ایران خودرو و سایپا خواهد بود.

رئیس هیات مدیره رایزکو در پایان دوباره پیشنهاد داد تا خانواده قطعه و خودرو کشور تشکیل شود و همه در یک کشتی کنار یکدیگر قرار داشته باشند نه اینکه یک عده، روی عرشه و عده ای دیگر در طبقات پایین و موتورخانه کشتی اسکان یابند.
 

کد خبر 114708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    خودت که مافیایی بعدشم این چه تولیدیه که قطعات خودرو همش چینیه