دعوت از دولت برای پیوستن به «سه شنبه های بدون خودرو»

پرشین خودرو: شهردار تهران با دعوت از اعضای هیات دولت برای پیوستن به پویش سه شنبه های بدون خودرو، گفت: علاوه بر هیات دولت، از اقشار تاثیرگذار مانند هنرمندان، نویسندگان، ورزشکاران و خبرنگاران دعوت می کنم به این پویش بپیوندند.

به گزارش پرشین خودرو، پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه حضورش در جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره «پلازای میدان هفت تیر» با بیان اینکه پیش از این یک بچینگ در وسط میدان هفت تیر قرار داشت که حالا این محل به تولید بتن جمع‌آوری و به یک فضای عمومی تبدیل شده است، گفت: ایجاد حوزه‌های قلمرو عمومی امری مفید است و آن را ادامه می‌دهیم. توسعه حوزه قلمرو عمومی به نفع مردم است و این بهتر است از ساخت و سازهای معمول و این حرکت عمومی در همه شهرهای دنیا انجام می‌شود.

وی در مورد گزارش تفریغ بودجه ۹۶ با بیان اینکه حسابرس گزارش را مطلوب اعلام کرده اما برخی از بندها ما را به انضباط مالی بیشتر سوق می‌دهد، در مورد اختلاف ۳۲۰۰ میلیارد تومانی در گزارش تفریغ گفت: این انحراف بودجه عمدتاً مربوط به دیون است و این اختلاف بین بودجه و تعهدات است که امیدواریم بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم.

حناچی در مورد سرانجام طرح اصلاح ساختاری شهرداری تهران با بیان اینکه در ابتدا رسولی، عضو شورای شهر این پیشنهاد را مطرح کرده و بعد از آن در برنامه سوم این مهم به تصویب رسیده و احکامی نیز در برنامه برای ساماندهی و اصلاح ساختار آمده است، گفت: ما باید برنامه را مورد توجه قرار دهیم و امیدواریم بتوانیم در راستای این مهم گام برداریم.

 

حناچی

 

دعوت "حناچی" از هیات دولت برای پیوستن به پویش «سه شنبه های بدون خودرو»

همچنین حناچی پیش از حضور در شورا و در جمع خبرنگاران در پارکشهر گفت: افرادی که به آمار سلامت مردم تهران دسترسی دارند می دانند وضعیت سلامت شهروندان چندان مساعد نیست و شهروندان کلانشهرها با معضل افزایش بیماری های ناشی از سبک زندگی، آلودگی و ترافیک مواجه هستند؛ راه حل رهایی از این مشکلات نیز توسعه حمل و نقل عمومی و گسترش مسیرهای پیاده و دوچرخه در شهرها است.

وی با اشاره به کمپین سه شنبه های بدون خودرو اظهار کرد: کمپین سه شنبه های بدون خودرو یک حرکت نمادین است؛ قاعدتا شهروندانی که می توانند بهتر است برای حفظ سلامت خود و سایرین در تمام روزهای هفته از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.  

شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم شهروندان بدون خودروهای شخصی و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی یا دوچرخه تردد کنند تا سهم دوچرخه در حمل و نقل شهرمان از کم تر از یک درصد ارتقا یابد.

حناچی در ادامه با اشاره به اهداف خود از پیوستن به کمپین سه شنبه های بدون خودرو گفت: البته آنچه دنبال می کنیم صرفا دوچرخه سواری نیست بلکه به دنبال تشویق مردم به استفاده از اشکال مختلف حمل و نقل عمومی و عدم استفاده از خودروی شخصی در ترددهای درون شهری هستیم.

وی در پایان با دعوت از اعضای هیات دولت برای پیوستن به پویش سه شنبه های بدون خودرو، عنوان کرد: علاوه بر اعضای هیات دولت، از اقشار تاثیرگذار مانند هنرمندان، نویسندگان، ورزشکاران و خبرنگاران دعوت می کنم به این پویش بپیوندند. در دولت نیز مشخصاً از آقای محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به عنوان جوان ترین عضو کابینه دعوت می کنم به این پویش بپیوندد.

منبع:

کد خبر 114716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha