ادعای خودروسازان در مورد کمبود قطعه پذیرفته نشد؟!

پرشین خودرو: خودروسازان کشور در حالی پارکینگ‌های مملو از محصولات خود را نتیجه کمبود قطعات دانسته و اتهام احتکار را رد می‌کنند که گویا وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ادعای آنها را قبول ندارد.

به گزارش پرشین خودرو، چند هفته‌ای می‌شود که تصاویر منتشر شده از پارکینگ پر از محصول خودروسازان حاشیه‌ساز شده و ایران‌خودرو و سایپا در تیررس اتهام احتکار قرار گرفته‌اند. افکار عمومی معتقد است خودروسازان به هوای افزایش قیمت محصولات‌شان در بازار، خودروها را انبار کرده‌اند تا در زمان مناسب آنها را به بازار عرضه کرده و با قیمت بالاتری بفروشند.

در مقابل این اتهام اما خودروسازان تاکید کرده‌اند که بیشتر محصولات موجود در پارکینگ، دارای کسری قطعه هستند و به محض تامین قطعات لازم، تکمیل و راهی بازار خواهند شد.

 

خودروسازی

 

این ادعای خودروسازان را چندی پیش مدیرکل تعزیرات پایتخت نیز زیر سوال برده و اعلام کرد بخشی از خودروهای دپویی کمبود ضبط صوت دارند و خودروسازان می‌توانند آنها را بدون ضبط و با کسر قیمت این قطعه، راهی بازار کنند.

حالا نیز اظهارات معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد این وزارتخانه هم گویا ادعای کسری قطعات را قبول ندارد.

آن‌طور که جعفر سرقینی عنوان کرده، وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان اخطار داده به هیچ عنوان نباید محصولات تولیدی را به پارکینگ‌ها بفرستند.

به گفته وی طبق دستور رضا رحمانی وزیر صنعت، خودروسازان مکلف شدند پس از تولید، خودروها را حتما به بازار بفرستند تا جلوی گرانی گرفته شود. اظهارات سرقینی نشان می‌دهد ظاهرا وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز که طبعا از نزدیک شاهد عملکرد خودروسازان است، ادعای آنها مبنی بر کمبود قطعه را قبول ندارد.

اینکه وزیر صنعت به خودروسازان دستور داده محصولات تولیدی را مستقیم به بازار بفرستند، به نوعی معنایش این است که کمبود قطعه‌ای در کار نیست و خودروها از شرایط لازم برای عرضه به بازار برخوردار هستند.

منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 114788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha