اختصاص ۵۰۰ میلیون یورو به واردات واگن‌های مترو

پرشین خودرو: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرانجام مقرر شد از یک میلیارد یورویی که برای قطار شهری تهران اختصاص یافته بود ۵۰۰ میلیون یورو فاینانس شود.

به گزارش پرشین خودرو، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه جلسه صد و پنجاه دوم شورای شهر تهران گفت: امروز ادامه بحث گزارش تفریغ بودجه را داشتیم و کلیات وظایف تعیین شده را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: ۴۳ بند پیشنهادی آمده است که برای شهرداری تهران وظایفی را مشخص کرده است.

 

محسن هاشمی

 

هاشمی در خصوص‌ اینکه قرار است تفاهم‌نامه ساخت یک رام قطار تا ساعتی دیگر بسته شود آیا این یک رام قطار کافی است،گفت: ما تا ۵۵ درصد می توانیم در حوزه قطار و واگن ساخت داخل داشته باشیم.


وی ادامه داد: تلاش داریم تا بخشی از تجهیزاتی که در داخل کشور ساخته نمی‌شود را نمونه‌سازی کنیم که حداقل ۷۰ درصد تجهیزات ساخت داخلی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما ۴ شرکت ساخت واگن داریم اما بخشی از تجهیزات مثل پکیج ترمز واگن از خارج وارد می شود.

وی ادامه داد: صرف نمی‌کند برخی از تجهیزات را داخل کشور بسازیم و این قرار داد اخیر قرار است به ما بفهمانند که در بهترین حالت چقدر می‌توانیم در ساخت واگن و قطار موفق باشیم.

محسن هاشمی گفت: یک قراردادی داشتیم که براساس آن قرار بود دو میلیارد یورو از سوی دولت به قطارهای شهری اختصاص یابد که ما با یک میلیارد آن که سهم شهر تهران بود می‌توانستیم هزار واگن وارد کنیم که قرار شد ۶۳۰ واگن بیاوریم.

وی افزود: جلساتی داشتیم و مقرر شد تا سهمیه فاینانس درحدود ۵۰۰ میلیون یورو برای شهر تهران در نظر گرفته شود البته این عدد ۵۰۰ میلیون یورو نمی‌تواند برای واردات همه آن ۶۳۰ واگن کفایت کند اما همین هم غنیمت است.

محسن هاشمی گفت بعد از اخذ قرارداد نهایتا یک سال و چند ماه طول می‌کشد تا اولین واگنها وارد شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 114792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha