با بسیج همگانی، یکساله در تولید خودرو خودکفا می شویم

پرشین خودرو: رئیس اسبق هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: با بسیج خودرو سازان، وزارت صنعت و دولت می توان در کمتر از یک سال به خودکفایی 100 در صدی در حوزه تولید خودرو دست یافت.

به گزارش پرشین خودرو، رضا ویسه رئیس اسبق هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: شرایط تحریم صنعت خودرو، ورادات قطعات و بالا رفتن نرخ ارز موجب شد صنعت خودرو سازی در یک دست انداز بیافتند ولی با توجه به بهره مندی نیروی انسانی توانمند و ظرفیت بالای تولیدی خودرو سازان و قطعه سازان می توان گفت با کمک دولت قادر خواهیم بود نیازهای وارداتی را در داخل تولید نماییم.

وی افزود : با بسیج خودرو سازان، وزارت صنعت و دولت میتوان در کمتر از 1 سال به خود کفایی 100 در صدی در حوزه تولید خودرو دست یابیم.

 

رضا ویسه

 

مهندس رضا ویسه با اشاره به حساسیت جامعه روی قیمت های خودرو گفت: در شرایط تحریم و افزایش نرخ ارز ما شاهد افزایش تمامی کالاها و اقلام مورد نیاز مردم بودیم ولی بیشترین حساسیت ها را روی قیمت خودرو نشان دادیم.

وی ادامه داد: خودرو سازان در صورت زیان دهی اقدام به کاهش تولید خواهند کرد که این روند، افزایش قیمت را به همراه خواهد داشت و هر تصمیمی که سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و یا ستاد تنظیم بازار در خصوص کاهش قیمت های خودرو اتخاذ نمایند منجربه افزایش قیمت و ضرر مصرف کننده خواهد بود.

وی یکی از آسیب های وارده به صنایع خودرو سازی را حاصل سیاست های ارزی دولت در سالهای گذشته دانست و افزود: صنعت خودروسازی پس از دوران جنگ روند رو به رشدی را طی نمود ولی پس از ثابت نگه داشتن دستوری نرخ ارز و افزایش تورم داخلی، خودرو سازان به اجبار راه واردات را در پیش گرفتند.

وی افزود: با توجه به وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی با افزایش فروش نفت واردات افزایش یافته و با کاهش درآمدهای نفتی نگاه به خودکفایی و تولید داخلی افزایش می یابد.

منبع: تسنیم

کد خبر 114811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha