کد خبر 114824
۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
اتصال ریلی بندر امام به بندر لاذقیه سوریه

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت راه آهن از اتصال ریلی بندر امام خمینی(ره) در ایران به بندر لاذقیه در سوریه خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، سعید رسولی امروز دوشنبه (۱۰ تیر) در مراسم نشست سه جانبه مدیران راه آهن های ایران، عراق و سوریه در تهران اظهار داشت: بندر امام خمینی در ایران به بندر لاذقیه در سوریه به صورت ریلی متصل می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: در حال حاضر پروژه اتصال ریلی سربندر در بندر امام خمینی (ره) به بندر خرمشهر از سمت منطقه آزاد اروند آغاز شده است.

وی از ورود بنیاد مستضعفان به این پروژه خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بنیاد مستضعفان از نهادهای با قدرت تمکن مالی و عملیات اجرایی بالاست و پروژه های متعدد عمرانی در کشور اجرا کرده، پروژه بندر امام به خرمشهر با سرعت اجرا خواهد شد.

 

بندر امام

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت راه آهن شلمچه بصره از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گفت: ۳۳ کیلومتر با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان و پیمانکاری این بنیاد ساخته می شود.

به گفته رسولی، هزینه احداث این خط آهن در عراق نیز بر عهده بنیاد مستضعفان خواهد بود.

رسولی اتصال راه آهن های ایران، عراق و سوریه را یک اقدام مهم عنوان کرد و اظهار داشت: ایرانیان به دلیل آنکه دل در گروی مهر و محبت اهل بیت دارند، از احداث این خط آهن برای زیارت حضرت زینب (س) استقبال خواهند کرد.

سند جامع همکاری‌های ریلی سه جانبه

سعید رسولی افزود: در نشست امروز یک سند جامع ۳جانبه در حوزه حمل و نقل ریلی بین سه کشور ارائه شده است که اهم محورهای این سند در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی است و امیدواریم بتوانیم با اتصال راه آهن شلمچه به بصره، حلقه مفقوده اتصال خطوط ریلی بین سه کشور توسط ایران، عراق و سوریه کامل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: سه کشور در حوزه مسافری به علت وجود عتبات متبرکه در هر سه کشور، می‌توانند همکاری های خود را بیش از پیش توسعه دهند و همکاری های ترانزیتی نیز در این زمینه می تواند در توسعه همکاری های ریلی در حوزه بار بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رسولی تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم‌های ظالمانه استعمارگران به ویژه آمریکایی‌ها قرار دارد اما با وجود تحریم‌های شدید ما مقابله با تحریم ها را به خوبی پشت سر گذاشته ایم و در این زمینه به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده ایم و شاهد شکست دشمنان در زمینه تحریم های ظالمانه خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل راه آهن، ایران می تواند صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه حمل ونقل ریلی را به دو کشور عراق و سوریه آغاز کند.

منبع: مهر

کد خبر 114824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha