حناچی از «وزیر ارتباطات» برای دوچرخه‌سواری دعوت کرد

پرشین خودرو: شهردار تهران، وزیر ارتباطات را به استفاده از دوچرخه دعوت کرد.

به گزارش پرشین خودرو، پیروز حناچی صبح امروز در دومین نمایشگاه تخصصی «دوچرخه شهری و حمل و نقل پاک» با بیان اینکه نگاهی به آمار سلامتی مردم نشان می‌دهد که وضعیت سلامت مردم می‌تواند بهبود یابد، گفت: از همه مردم، خبرنگاران و اعضای هیأت دولت دعوت می‌کنم که به کمپین دوچرخه‌های بدون خودرو بپیوندند.

 

دوچرخه سواری

 

وی افزود: مشخصاً از آذری جهرمی وزیر ارتباطات به عنوان جوان‌ترین وزیر دعوت می‌کنم که از دوچرخه استفاده کند.

شهردار تهران در ادامه افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در سومین نمایشگاه دوچرخه به همت تک تک شهروندان دوچرخه‌ها را در شهر افزایش دهیمافزود: در زمینه موضوع حمل و نقل پاک، سند کم نداریم، براساس سند می‌بایست تا سال ۱۴۰۴ سهم دوچرخه از سفرهای درون شهری ۱.۵ درصد باشد اما حالا کمتر از یک درصد است. امیدواریم بتوانیم این مهم را در مدت زمان معقول افزایش دهیم.

حناچی با بیان اینکه یک زمانی دوچرخه اولین مد حمل و نقلی بود، گفت: اواسط دهه ۴۰ را به یاد داریم که در بسیاری از شهرهای کوچک اصلاً خودرویی وجود نداشت و همه از دوچرخه استفاده می‌کردند و حتی در تهران بسیاری از کسبه از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده می‌کردند و حالا ما باید به اصل خود برگردیم.

وی با بیان این که ما باید در این دوران اولویت‌ها و اهداف خود را تعریف کرده و براساس آن منابع را تخصیص دهیم گفت: اهمیت اول ما جان انسان‌ها است هرچند که ما در تهران از پدیده موتور سیکلتها نیز رنج می‌بریم که کمتر به آن توجه شده است.

موتورسیکلت‌ها علت ۱۰ درصد آلودگی هوای تهران

شهردار تهران با بیان اینکه ۱۰ درصد آلودگی هوای تهران به دلیل وجود موتور سیکلت است، گفت: سالی  ۷۰۰ نفر در تهران جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند که نیمی از آنها موتور سوار هستند و نیمی دیگر براثر برخورد با موتور سیلکت‌ها جان خود را از دست می‌دهند که این آمار تکان دهنده است چرا که معمولاً کسانی که از موتور سیلکت استفاده می‌کند از هیچ قاعده‌ای پیروی نمی‌کنند و به نظرم باید فضای اجتماعی سنگینی علیه این افراد ضد زندگی ایجاد شود چرا که هیچ قاعده‌ای را رعایت نکرده و پس لزومی ندارد که شهر قاعده آنها را بپذیرید.

وی با بیان این که ساماندهی آنها سخت است چرا که سه میلیون جمعیت دارند گفت: صادق خان شهردار لندن هنگامی که به عنوان شهردار انتخاب شد سندی منتشر کرد که وضعیت سلامت مردم شهرش را نشان داد و حالا ما با استناد به آمار وزارت بهداشت می‌گویم که سالانه ۵۷ هزار نفر در تهران فوت می‌کنند و در روزهای که هوا آلوده‌تر است آمار مرگ و میر به صورت روزانه معنادار می‌شود. این آمارها نشان می‌دهد آلودگی هوا ارتباط مستقیمی با مرگ و میر افراد دارد.

 

ایست قلبی ۴۵۷۳ نفر در سال ۹۴ در اثر ذرات معلق

به گفته حناچی، ۴۵۷۳ نفر در سال ۹۴ در اثر ذرات معلق ایست قلبی کردند و این در حالیست که براساس آمار وزارت بهداشت ۹.۳ مردم تهران دیابت دارند که نیمی از آنها از این بیماری خود بی اطلاع هستند.

شهردار تهران با بیان این که از هر پنج تهرانی یک نفر فشار خون دارند گفت: شیوع پرفشاری ۱۹ د رصد است و اگر با نگاه سلامت محور به پدیده دوچرخه نگاه کنیم می‌بینم که تحولات زیادی باید در این حوزه رخ دهد.

وی با بیان اینکه ما باید زمینه را برای ایجاد شهر هوشمند فراهم کنیم، گفت: با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری بر روی مسئله حمل و نقل هوشمند کار کرده و در قدم اول توافق‌نامه بومی سازی قطارهای مترو را آغاز کردیم و بعد از آن موتور و خودرو برقی و دوچرخه باتری دار را تولید می‌کنیم هر چند که باتری دوچرخه‌ها در ایران تولید می‌شود.

حناچی با بیان این که برآیند تصمیمات ما ، افراد را به سمت استفاده از خودروی شخصی سوق داده است گفت: ما نمی‌توانیم شعار هوای پاک بدهیم اما خیابان بسازیم و از آن جای که سال‌ها است که شهر در غلبه خودروها قرار دارد کار سختی را در پیش داریم اما آن را انجام می‌دهیم.

وی با بیان این که ایجاد مسیر امن برای دوچرخه لازم است گفت: اما وقتی مسؤولان با دوچرخه تردد می‌کنند تازه متوجه می‌شوند که مسیرها چقدر امن است.

شهردار تهران افزود: امیدواریم در سومین دوره نمایشگاه دوچرخه‌های شهری شاهد گسترش استفاده از دوچرخه باشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 114847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha