آغاز تولید قطعات «های تک» خودروها در کشور

پرشین خودرو: معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تهیه و تأمین قطعات «های تک» (High Tech) خودروها گفت: تولید برخی از این قطعات در کشور آغاز شده و در این زمینه سبدی از کل پروژه‌های ساخت داخل مربوط به خودرو و سایر صنایع تعریف شده است.

به گزارش پرشین خودرو، فرشاد مقیمی گفت: با وجود اعمال ظالمانه ترین تحریم‌ها علیه کشورمان، چیزی به نام بن بست بر سر راه فعالیت‌های اقتصادی وجود ندارد. شاید تحریم‌ها سبب شود تا هزینه‌ها در برخی موارد افزایش یابد که البته اجتناب ناپذیر است و نمی‌توانیم اقدام خاصی در این زمینه انجام دهیم، اما افراد و کشورها در جهان آن قدر زیادند که می‌توان هر مشکلی را از طریق آنها حل کرد.

مقیمی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌های ساخت داخل کالاها نیز تا زمانی که آخرین قطعه یا کالای این سبد داخلی سازی شود ادامه خواهد یافت؛ نمایشگاه‌هایی که با استقبال فعالان اقتصادی و صنعتگران همراه شده و در خصوص تأمین مواد اولیه نیز پیگیری‌ها با قوت ادامه دارد.

 

قطعات های تک


معاون وزیر صنعت، به طور نمونه از ادغام تراز مالی دو واحد پتروشیمی خبر داد که اقدامی در جهت مقابله با تهدیدهای خارجی است؛ اقدامی که برای اقتصاد کشور، بخش صنعت و خود این واحدهای صنعتی منفعت به دنبال دارد.

وی در خصوص برخی شایعات مبنی بر استفاده از موتور یی. اف 7 (EF7) روی خودروهای تندر ۹۰ و ساندرو گفت: چنین موضوعی را نمی‌توان رد یا قبول کرد و مستلزم بررسی‌های بیشتر است، بدیهی است که اگر بررسی‌ها امکانپذیری آن را ثابت کرد موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

در روزهای اخیر برخی رسانه‌ها به گفته‌های یک مدرس از یکی از شرکت‌های فعال در حوزه خدمات پس از فروش استناد کرده و از قول او اعلام کرده‌اند، قرار است موتور EF7 روی خودروهای تندر ۹۰ و ساندرو هم نصب شود.

مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا به نمایندگی از این گروه خودروسازی روز گذشته اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این موتور یا هر موتور دیگری روی محصول ساندرو ندارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 114856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha