پاسخ خبرگان صنعت حمل و نقل ریلی به 5 سوال +نمودار

پرشین خودرو: حمل و نقل ریلی یکی از مهمترین سیستم‌های حمل و نقل جهان است که باتوجه به امنیت بالا و صرفه اقتصادی آن، نقش کلیدی در جابجایی کالا و مسافر ایفا می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها، وضعیت رشد و توسعه صنعت ریلی می‌باشد که در سال‌های گذشته از جنبه‌های مختلف مورد توجه مسوولین و مردم ایران نیز قرار گرفته است.

یکی از مولفه‌های تاثیرگذار برای درک اثر اقدامات بهبود‌ دهنده خدمات در صنایع گوناگون، دریافت نظرات مشتریان و تحلیل آنهاست. از این رو “شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران” همزمان با هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع و تجهیزات وابسته، با هدف کمک به صاحب‌نظران و تصمیم‌گیرندگان این صنعت، ۷۵۰نفر از بازدیدکنندگان متخصص، کارشناسان و خبرگان صنعت حمل و نقل ریلی (متشکل از حدود ۲۴درصد خانم و ۷۶درصد آقا – با میانگین سنی ۳۶سال) را مورد نظرسنجی حضوری خود قرار داد که همزمان، نتایج آن نیز به صورت آنلاین در غرفه این شرکت به نمایش درآمد.

سوال اول) با توجه به شرایط اقتصادی موجود، آیا استقبال از حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری به نسبت سنوات گذشته افزایش یافته است؟

باتوجه به شرایط موجود در کشور، تحلیل اثرات ناشی از اتفاقات اقتصادی بر روش‌های حمل و نقل بین‌شهری مشتریان، حائز اهمیت است. در این تحقیق تغییرات استقبال مردم مورد ارزیابی قرار گرفته است که طبق آن ۷۸درصد پاسخ‌دهندگان، میزان استقبال از حمل و نقل ریلی نسبت به سال‌های قبل را رو به افزایش دانستند و این درحالیست که پاسخ ۲۲درصد دیگر این افراد منفی بود.

 

نمودار



نکته: نتیجه این سوال می‌تواند اهمیت توسعه شبکه ریلی و ارتقای خدمات قطارها و خدمات ایستگاهی را بیش از پیش نمایان سازد.

سوال دوم) به نظر شما در کدام یک از صنایع حمل و نقلی زیر، طی سالهای اخیر تغییر و تحول مثبتی اتفاق افتاده است؟

در این تحقیق، میزان توسعه و تغییر و تحولات اتفاق افتاده در صنایع مختلف حمل و نقلی کشور مورد مقایسه قرار گرفته است که باتوجه به نتایج، حمل و نقل ریلی با کسب ۶۴درصد نظر پاسخ‌دهندگان (متخصصان این صنعت) بالاترین تغییرات را داشته است. علاوه بر آن حمل و نقل اتوبوسرانی با ۱۴درصد و سپس خودرویی با حدود ۱۰درصد، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند و همچنین ۷ و ۵ درصد باقی‌مانده به ترتیب به حمل و نقل هوایی و سایر صنایع مربوطه تعلق گرفت.

 



سوال سوم) به نظر شما سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی کشور به چه میزان است؟

باتوجه به نمودار زیر می‌توان پی‌برد که ۳۹درصد شرکت‌کنندگان این نظرسنجی، معتقدند حمل و نقل ریلی توانسته بیش از ۲۰% از حجم جابجایی‌های داخل کشور را کسب نماید و ۳۵درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، این مقدار را بین ۱۰ تا ۲۰%، ۲۲درصد شرکت‌کنندگان بین ۵ تا ۱۰% و ۴ درصد باقی مانده آن را کمتر از ۵% بیان کرده‌اند.

 



سوال چهارم) آیا حمل و نقل ریلی ظرفیتهای لازم جهت پاسخگویی به نیازهای مختلف و متنوع را دارد؟

۶۲ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که حمل و نقل ریلی، ظرفیت‌های لازم جهت پاسخگویی به نیازهای مختلف و متنوع مسافران را ندارد. لذا با توجه بیشتر نسبت به نیاز‌سنجی مشتریان و تبیین راه‌حل‌هایی در راستای تامین انتظارات آنها در کنار رفع کاستی‌های صنعت موردنظر، می‌توان صنعت ریلی را بیش از پیش توسعه بخشید.

 



سوال پنجم) بهترین راه‌کار جهت بهبود وضعیت فعلی صنعت ریلی چیست؟

یکی از مهمترین سوالات این ارزیابی، پرسش و نظرسنجی درخصوص انتخاب بهترین راه‌کار در راستای بهبود وضعیت صنعت ریلی در کشور است که به ترتیب، ورود بخش خارجی به این صنعت و سرمایه‌گذاری آنان با حدود ۳۹درصد، افزایش تسهیلات دولتی و سیستم بانکی با حدود ۲۶درصد، ارتباط دانشگاه و صنعت ریلی با ۲۰درصد و در آخر ایجاد تناسب بین قیمت واگن و نرخ کرایه‌ها با ۱۶درصد فراوانی، بهترین راه‌های پیشنهادی و موثر از سوی پاسخ‌دهندگان شناخته شدند.

 

 

کد خبر 114881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha