کد خبر 114885
۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
تسلا در عرضه خودروهای برقی رکورد زد

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی تسلا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ با عرضه ۹۵ هزار خودروی برقی رکوردی بی سابقه را به ثبت رساند که نشانگر افزایش اقبال به این نوع خودروهاست.

به گزارش پرشین خودرو، بخش عمده این فروش مربوط به خودروی مدل ۳ است که خود تسلا هم به افزایش فروش آن در ماه‌های آینده خوش بین است.

تسلا در ماههای آغازین سال ۲۰۱۹ به خداحافظی مدیر ارشد امور مالی این شرکت، سقوط ارزش سهام، بدهی‌های فراوان و غیره شرایط خوبی نداشت و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ ضرری ۷۰۰ میلیون دلاری را تجربه کرد.

 

خودرو برقی

 

اما شرایط این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ بهتر شد و توانست ۹۵۲۰۰ خودرو را به فروش برساند که از این مجموعه ۷۷۵۰۰ خودرو مدل ۳ اس و ۱۷۶۵۰ مورد از مدل‌های اس و ایکس اس بوده اند. تسلا در سه ماهه دوم سال گذشته میلادی تنها توانسته بود ۵۳۳۳۹ دستگاه خودروی برقی به فروش برساند.

الون ماسک مدیرعامل تسلا اظهار امیدواری کرده که این شرکت در سال ۲۰۱۹ در مجموع بتواند ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی بفروشد که با توجه به آمار فروش جدید آن دور از انتظار نیست. البته این رقم میزان فروش شرکت‌هایی همچون فورد و جنرال موتورز که سالانه ۶ تا ۷ میلیون دستگاه خودرو به فروش می‌رسانند فاصله زیادی دارد.

منبع: مهر

کد خبر 114885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha