کد خبر 114889
۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
روزانه ۸.۵میلیون لیتر سوخت قاچاق می‌شود

پرشین خودرو: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به اقدامات تمامی دستگاه‌های مسئول میانگین قاچاق سوخت روزانه از ۱۱میلیون لیتر به ۸.۵میلیون لیتر رسید و امسال با برنامه‌های جدید استانداران مرزی به‌دنبال کاهش قاچاق سوخت هستیم.

به گزارش پرشین خودرو، علی مؤیدی در نشست خبری امروز خود که به‌مناسبت سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، اظهار کرد: در 17 سالی که از صدور فرمان مقام معظم رهبری می‌گذرد اقدامات مؤثری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است، ولی واقعیت آن است که تمام انتظارات رهبری در این بخش، محقق نشده است.


رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: البته قاچاق کالا در دنیا وجود دارد و بر اساس مطالعات صندوق‌های بین‌المللی، 158 کشور درگیر پدیده قاچاق هستند و کشور ما نیز سهمی از قاچاق دارد.

 

قاچاق سوخت


مؤیدی  درباره قاچاق سوخت گفت: متأسفانه یکی از آسیب‌ها در حوزه سوخت عدم شفافیت تولید تا چرخه مصرف بود و خوشبختانه با همکاری وزارت نفت و سایر دستگاه‌ها در سال 97، شاهد کاهش قاچاق سوخت از کشور بودیم.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه سپاه پاسداران نیز کشتی‌های قاچاق سوخت را شناسایی و با آنها برخورد می‌کند، اعلام کرد: با توجه به اقدامات تمامی دستگاه‌های مسئول در این حوزه میانگین قاچاق سوخت روزانه از 11میلیون لیتر، به 8.5میلیون لیتر رسید و امسال با برنامه‌های جدید استانداران مرزی، به‌دنبال کاهش قاچاق سوخت هستیم.

وی خاطرنشان کرد: البته این نکته حائز اهمیت است که تا زمانی که بحث اختلاف قیمت سوخت در داخل و خارج از مرزها به حد متعارف خود نرسد، احتمال قاچاق سوخت متصور است و تنها با فعال کردن سامانه‌ها نمی‌توان به‌صورت کامل قاچاق سوخت را کنترل کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 114889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha