کد خبر 114893
۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
آغاز نخستین عملیات کشتی تفریحی هیبریدی

پرشین خودرو: شرکت نروژی هرتیگروتن نخستین کشتی تفریحی هیبریدی جهان را مجهز به پکیج باتری، راهی سفر در آب‌های قطب شمال کرد.

به گزارش پرشین خودرو، نخستین کشتی تفریحی جهان متعلق به شرکت هرتیگروتن (Hurtigruten) که بخشی از نیروی محرکه خود را از باتری به دست می‌آورد، سفر جدیدی را از شمال نروژ آغاز کرد. کشتی تفریحی هیبریدی با نام رولد آموندسن (Roald Amundsen) می‌تواند تا ۵۰۰ مسافر را حمل کند و برای کشتیرانی درشرایط آب‌وهوایی نامساعد طراحی شده است.

نام این کشتی تفریحی از مکتشف نروژی گرفته شده است که طی سال‌های ۱۹۰۳ تا ۱۹۰۶ از گذرگاه شمال غربی عبور کرد و اولین کسی بود که در سال ۱۹۱۱ به قطب جنوب رسید. کشتی تفریحی رولد آموندسن این هفته به سمت قطب شمال حرکت می‌کند و پس از عبور از گذرگاه شمال غربی و آلاسکا به سمت جنوب حرکت خواهد کرد تا در ماه اکتبر به قطب جنوب برسد.

دنیل اسکیلدام، مدیر اجرایی هرتیگروتن به رویترز گفت درحالی‌که پیشرانه‌های این کشتی عمدتاً با گازوئیل کار می‌کنند، پکیج باتری کشتی هیبریدی به آن کمک خواهد کرد تا در شرایط ایده‌آل به‌تنهایی در حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه کشتی را به حرکت در آورد. هرتیگروتن تخمین می‌زند که پکیج باتری در مقایسه با شرایطی که کشتی تنها با گازوئیل کار کند، مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و حدود ۲۰ درصد در آلایندگی کاهش ایجاد می‌شود.

 

کشتی

 

اسکیلدام گفت:

سیستم هیبریدی طوری طراحی شده است تا انرژی اضافی را موقعی که کشتی به آن نیاز ندارد به باتری بفرستد؛ اما هنگام نیاز می‌تواند دوباره این برق را از باتری به پیشرانه برگرداند تا در حرکت کشتی مورد استفاده قرار گیرد. 

 

کشتی

 

فناوری شارژ باتری برای به حرکت در آوردن کشتی هنوز در دوران ابتدایی به سر می‌برد و حتی در مسیرهای کوتاه هم در تمام نقاط در دسترس نیست؛ زیرا تعداد کمی از بنادر، ایستگاه‌های شارژ باتری را برای کشتی‌ها فراهم می‌کنند. 

اسکیلدام گفت:

ما انتظار داریم که باتری‌ها بتوانند در سال‌های آینده بخش مهمی از سیستم حمل‌ونقل باشند، البته انتظار نداریم که کشتی‌های تفریحی ما بتوانند تنها با باتری کار کنند زیرا کشتی‌ها می‌توانند بین ۱۸ تا ۲۰ روز در مناطقی که ایستگاه شارژ وجود ندارد، حرکت کنند.

شرکت هرتیگروتن انتظار دارد که زیرساخت‌ها را در نروژ بهبود بخشد، درحالی‌که هم‌اکنون خدمات شارژ باتری فقط در دومین شهر بزرگ نروژ ارائه می‌شود. آینده باتری‌ها در کشتی‌های بزرگتر نیز بر ظرفیت تأمین‌کنندگان برای توسعه سیستم‌های سبک‌تر و قوی‌تر استوار است.

 

کشتی

 

اسکیلدام گفت:

ما انتظار داریم انقلابی در فناوری باتری برای کشتی‌ها رخ دهد؛ انتظار داریم که باتری‌ها در آینده سبک‌تر و دارای کارایی بیشتر باشند. ما جای اضافی برای نصب باتری‌های بیشتر در هنگام موثرتر شدن باتری در نظر گرفتیم.

ساخت دومین کشتی تفریحی هیبریدی این شرکت با دو برابر ظرفیت رولد آموندسن در دستور کار قرار گرفته است و در اواخر امسال عرضه خواهد شد.

منبع: زومیت

کد خبر 114893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha