بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی به رانندگان پرخطر

پرشین خودرو: نخستین کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ویژه رانندگان پرخطر شهر تهران برگزار شد.

به گزارش پرشین خودرو، در راستای کاهش حوادث و سوانح ترافیکی و بهبود فرهنگ عبور و مرور مقرر شده دوره‌های آموزشی ویژه رانندگانی که با سرعتی بالاتر از 50 کیلومتر بر ساعت بیش از حد مجاز در معابر تردد کرده و دوربینهای نظارتی و ثبت تخلف مشخصات آنها را ثبت کرده‌اند، برگزار شود.

این رانندگان از طریق پیامک برای بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و شرکت در کارگاه مذکور به پلیس راهور تهران فراخوانده می‌شوند.

 

راهنمایی و رانندگی

 

سردار محمدرضا مهماندار؛ رئیس پلیس راهور تهران در نخستین کارگاه بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ویژه رانندگان پرخطر شهر تهران، گفت: یکی از معضلات بزرگ دنیای مدرن بحث ترافیک است و در جهان سالیانه حدود یک میلیون و 200 هزار نفر جان خود را بر اثر سوانح رانندگی از دست می‌دهند، تعداد بیشتری نیز بر اثر تصادفات ترافیکی مجروح، معلول و ناتوان می‌شوند.

وی تصریح کرد: ایران نیز جزو کشورهایی است که تلفات بالایی در سوانح رانندگی دارد البته در ایران از سال 1385 تا 1398 میزان تصادفات فوتی و جرحی با توجه به سختگیرانه‌تر شدن قوانین، آموزش و فرهنگ‌سازیهایی که در این حوزه صورت گرفته به کمتر از نصف رسیده اما باز هم رقم بسیار بالا و قابل توجهی است.

مهماندار خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشات سازمان بهداشت جهانی سرعت بالا اصلی‌ترین عامل بروز سوانح رانندگی و در ایران نیز تعداد زیادی از تصادفات فوتی و جرحی مربوط به عدم رعایت سرعت مجاز است.

رئیس پلیس راهور تهران متذکر شد: هرچقدر سرعت رانندگی بالاتر باشد زمان عکس‌العمل راننده در زمان خطر نیز بالاتر می‌رود و در نتیجه توانایی کنترل خطر کاهش می‌یابد و این امر سبب بروز تصادفاتی سنگین و جبران‌ناپذیر خواهد شد.

وی افزود: ایرانی‌ها نسبت به هموطنانشان احساس مسئولیت بسیار بالایی دارند، چناچه در مواقع بروز سوانح طبیعی مانند زلزله و سیل با سرعت به کمک همنوعانشان می‌شتابند و این موضوع را یک مسئولیت اجتماعی می‌دانند.

مهماندار متذکر شد: مسئله ترافیک نیز به همین منوال و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز یک مسئولیت اجتماعی است چرا که که زندگی تعدادی از همشهریان و همچنین خانواده و اطرافیان آنها با رفتار پرخطر رانندگی هرکدام از ما ممکن است در معرض خطری جدی قرار گیرد و تبعات آن در سطوح و اقشار مختلف جامعه نمود پیدا خواهد کرد.

منبع: تسنیم

کد خبر 114909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha