افزایش آلاینده‌ ازن هوای تهران بررسی می‌شود

پرشین خودرو: استاندار تهران گفت: ازن یک نوع آلاینده ثانویه است که مخاطرات زیادی را به همراه دارد. بنابراین باید منشأ آن بررسی شده و اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش پرشین خودرو، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران، اظهار داشت: با نگاه علمی و کارشناسی باید به معضلات زیست‌محیطی تهران نگاه کرد و برای مقابله و کاهش آلاینده‌ها باید ابتدا از منشأ دقیق آن مطلع شویم. 

وی ادامه داد: در جلسه امروز 4 دستور جلسه مورد بررسی قرار گرفت که یکی از آنها موضوع آلودگی هوا و ریزگردها بود و در این خصوص جمع‌بندی شد که در حوزه سرزمینی هر استانی منشأ بروز و ظهور ریزگردها مشخص شود و در کارگروه ملی این منشأ‌ها مورد بررسی قرار بگیرند و همه استان‌ها نیز برای مقابله با منشأ ریزگردها اقدام کنند.

 

محسنی بندپی

 

محسنی بندپی ادامه داد: در این خصوص از سازمان برنامه و بودجه نیز درخواست می‌شود منابع مالی لازم را برای مقابله با ریزگردها اختصاص دهند. 

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکات این جلسه در خصوص آلاینده ازن که یک نوع آلاینده ثانویه محسوب می‌شود، است و یکسری عوامل به عنوان پیش‌سازها در فضا وجود دارد که ازن تشکیل می‌شود. 

استاندار تهران با اشاره به اینکه آلاینده ازن مخاطرات زیادی را به همراه دارد، گفت: در این زمینه کارگروهی برای کاهش میزان ازن که یک نوع آلاینده ثانویه است، تشکیل شده که در نهایت تحت کنترل و پایش قرار بگیرد. 

وی افزود: یکی دیگر از دستورات این جلسه موضوع طرح ترافیک و محدوده کاهش آلودگی هوا بود که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، این طرح از طرح زوج و فرد بهتر است و باید نقاط ضعف و قوت طرح کاهش آلودگی هوا مورد بررسی قرار بگیرد و نقاط قوت آن را پررنگ‌تر کنیم.

محسنی بندپی افزود: طرح کاهش آلودگی هوا، طرح جدیدی است که چند ماهی پروسه بررسی آن طول خواهد کشید. 

استاندار تهران گفت: یکی دیگر از مواردی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت موضوع مشکلات بوی بد واحدهای صنعتی و همین‌طور مجتمع‌های دام‌گستر است.

وی افزود: در جنوب تهران و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بوی بدی متصاعد می‌شود که به یک مشکل ملی و فراملی تبدیل شده است چرا که میهمان‌های خارجی از این مسیر عبور می‌کنند و کشوری که این همه تخصص و تکنولوژی دارد هنوز نتوانسته این معضل را حل کند. 

محسنی بندپی گفت: منشأ  28گانه بوی بد و آلاینده‌ها در جنوب تهران مشخص شده است که 50 درصد آن منشأ مربوط به واحدهای دام‌گستر است که باید جلسه‌ای برگزار شود و هر چه سریع‌تر نسبت به حل مشکلات این مجتمع‌ها اقدام شود و کارگروهی با همراهی سازمان برنامه و بودجه برگزار و مشکلات این واحدهای صنعتی را حل کنیم.

استاندار تهران درباره مصرف انرژی در استان تهران نیز گفت: در تابستان امسال تمامی دستگاه‌ها موظف به صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند که بخشنامه‌ای نیز در این خصوص صادر شده است و باید تمامی وسایل سرمایشی بر روی درجه 25 باشد و از مولدهای انرژی در ساعات ظهر استفاده شود. 

وی خاطرنشان کرد: کاهش ساعات اداری استان تهران در این وضعیت و شرایط که در سال رونق تولید قرار داریم امکانپذیر نبود و اگر ساعت کاری را کاهش دهیم با مشکلات متعددی مواجه خواهیم شد.

منبع: فارس

کد خبر 114938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha