قیمت تمام شده خودروهای ساخت داخل بزودی اعلام می‌شود

پرشین خودرو: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اعلام قطعی قیمت تمام شده خودروهای ساخت داخل تا ماه آینده خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، عباس تابش روز یکشنبه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در خصوص ورود سازمان بازرسی کل کشور به قیمت خودرو افزود: صورت‌های مالی شرکت‌های خودروسازی تا پایان ماه جاری صادر می‌شود و این سازمان به استناد قانون بر اساس این صورت‌های مالی، قیمت تمام شده تک تک خودروها را احصاء می‌کند.

به گفته وی، قیمت‌های احصاء شده خودروها به کمیته خودرو سازمان داده می‌شود و یکی از برنامه‌های سازمان است که با توجه به شیب نزولی هفته‌های جاری، قیمت خودرو به قیمت تمام شده نزدیک می‌شود.

 

عباس تابش

 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان در زمینه قیمت خودرو این است که خودروسازانی که قیمت تمام شده آنها بالاست به طور حتم باید برنامه ریزی برای کاهش قیمت داشته باشند و در این زمینه چاره سازی کنند و حتی ممکن است پلتفرم جدیدی در زمینه قیمت خودرو به خودروسازان اعلام شود.


معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص افزایش قیمت سیب زمینی در ماه‌های اخیر نیز گفت: بحثی که در ستاد تنظیم بازار در حال پیگیری می باشد این است که به جای ایجاد ممنوعیت و آزادسازی متعدد صادرات از بحث محدودیت و ایجاد عوارض صادراتی انجام شود.

تابش ادامه داد: صادرات محصولات به گونه‌ای است که ابتدا تولیدات باید تامین کننده نیاز ۱۰۰ درصد داخل باشد و برای اینکه بازرگانان در این زمینه از بلاتکلیفی رها شوند به جای ممنوعیت صادرات، بحث عوض عوارض صادرات در دستورکار قرار گرفته است.

به گفته وی، روزانه میزان مصرف و قیمت ۱۰۰ قلم کالا در کشور رصد می‌شود که وضعیت قیمت کالا بر این تحلیل‌ها تعیین می‌شود و در خصوص محصول سیب زمینی نیز هفته آینده مساله صادرات آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با نزدیک شدن به فصل تولید و برداشت، امید است دیگر نیاز به وضع عوارض گمرکی صادرات این محصول نباشد و چنانچه این قیمت‌ها روند کنونی را داشته باشد، وضع عوارض گمرکی برای محصول سیب زمینی در نظر گرفته خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص اظهار نظر برخی از خبرگزاری‌های خارجی مبنی بر افزایش قیمت‌های کالا پس از اعلام سخنگوی دولت مبنی بر آغاز ۳.۶۷ درصد اورانیوم غنی شده نیز به ایرنا افزود: عده‌ای بحث‌های سیاسی را ممکن است تا حدی قابل تعمیم به اقتصاد بدانند ولی این اعداد و تحلیل‌ها نشان می‌دهد این مباحث معنادار نیست.

به گفته وی، اظهارات خبرگزاری‌های خارجی در این زمینه بارها منتشر شده است چرا که رسانه‌های خارجی به دنبال برهم زدن نظم بازار و اقتصاد ایران هستند و این اظهارنظرها در مصداق‌های نوعی در قبل نیز صادق نبوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرده بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 114962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha