شناسایی و برخورد با پلاک‌های مخدوش در محدوده طرح

پرشین خودرو: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از شناسایی خودروهایی که برای تردد در محدوده طرح ترافیک پلاک خود را می‌پوشانند ،خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، محسن پورسیدآقایی پس از پایان یکصد و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در جمع خبرنگاران تاکید کرد: با روش‌های مختلفی امکان خواندن پلاک‌های مخدوشی را داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد پوشاندن پلاک توسط خودروهایی که قصد ورود به محدوده اجرای طرح را دارند، گفت: نمی‌دانم بر چه اساسی رانندگان تصور می‌کنند که پلاک آن‌ها که پوشانده شده است توسط دوربین‌ها خوانده نمی‌شود؟ سال گذشته ۳۰۰۰ خودرویی که اقدام به پوشاندن پلاک کرده بودند، شناسایی شدند و آن‌ها را به پلیس راهور معرفی کردیم.

وی اضافه کرد: در گذشته تنها در مبادی ورودی دوربین وجود داشت، به همین دلیل افراد پلاک خود را در همان مقطع می‌پوشاندند اما حالا نه تنها در مبادی ورودی بلکه در مبادی خروجی، در کل سطح محدوده طرح همچنین در سطح شهر دوربین‌های زیادی داریم که با استفاده از آن‌ها به‌راحتی می‌توان پلاک خودروها را شناسایی کرد. پس دلیلی برای پوشاندن نیست.

 

پورسیدآقایی

 

پورسید آقایی در مورد موفقیت‌های اجرایی طرح ترافیک جدید با بیان این که تنها دو هفته از اجرای طرح ترافیک جدید و حذف طرح زوج و فرد گذشته است، گفت: در مقاطع صبح، عصر و طول روز نسبت به اندازه‌گیری وضعیت ترافیک معابر  همچنین میزان ورود خودروها اقدام کردیم و مطالعات نشان داده است که در برخی از ساعات عصر ترافیک حتی تا ۴۰ درصد کاهش یافته است و مجموعاً خیابان‌ها خلوت‌تر شده و بر همین اساس متوسط سرعت خودروها افزایش یافته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو اطلاعات خود را در سامانه تهران من ثبت کرده‌اند،اظهارکرد: بیش از ۷۰ هزار نفر از ساکنان محدوده نیز برای استفاده از تخفیف اطلاعاتشان را در سامانه ثبت کرده‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این موضوع که از آنجایی که روزها در تابستان بلندتر و به دلیل گرما تردد کمتر است و بر همین اساس مقایسه شما مبنی بر کاهش تردد در طرح ترافیک جدید درست نیست، گفت: ما این دو هفته را نسبت به دو هفته مشابه سال قبل مقایسه کردیم و بر همین اساس می‌گوییم که وضعیت ترافیک با اجرای طرح جدید بهتر یافته است.

وی در مورد اجرای طرح پارک حاشیه‌ای در منطقه ۲ به‌صورت پایلوت با بیان اینکه اجرای این طرح دارای مصوبه شورای شهر است،اظهارکرد: در گذشته پارکبان‌ها با هر نرخی که دلشان می‌خواست فضای پارک حاشیه‌ای را در اختیار افراد قرار می‌دادند که مشکلاتی را ایجاد می‌کرد اما حالا با کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای این تنش‌ها و مشکلات حل می‌شود.

پورسیدآقایی افزود: در نیم ساعت اول هزینه توقف رایگان است. افرادی که به‌صورت دائمی می‌خواهند خودرویشان را در پاک حاشیه‌ای متوقف کنند، نرخ به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد افزایش تعداد دستفروشان مترو همزمان با آغاز تعطیلات و بساط گستری آنها روی سکوها گفت: هر گونه بساط گستری روی سکوهای مترو ممنوع است و از همه مدیران ایستگاه خواستیم که با بساط گستری روی ایستگاه‌های شلوغ مترو برخورد کنند چراکه در برخی از مواقع حتی سکو ظرفیت پذیرش مسافر جدید ندارد چه برسد به بساط گستری دستفروشان.

وی با بیان این که ابلاغ شده است در صورتی که مدیران ایستگاه نسبت به بساط گستری بی توجه باشند، آنها را برکنار می‌کنیم،اظهارکرد: سکوهای مترو باید به‌صورت مداوم پایش شود اما دقت داشته باشید تا زمانی که مردم از آنها خرید می‌کنند این اشتیاق برای دستفروش وجود دارد.

پورسید آقایی با اشاره به تعداد زیاد تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ در مورد شکایت از دستفروشان مترو و تردد آن‌ها گفت: ما که نمی‌توانیم عملیات تعقیب و گریز با دستفروشان مترو داشته باشیم چرا که اگر در مواردی مأمور ایستگاه نسبت به سامان دهی دستفروشان اقدام کرده اما مردم به هواخواهی از دستفروشان برخاستند و تا زمانی که مردم از آن‌ها خرید می‌کنند و این اشتیاق و درآمد وجود دارد ساماندهی سخت می‌شود. بهترین راه این است که مردم از آن‌ها خرید نکنند چرا که خرید از دستفروشان به معنای اعلام رضایت از فعالیت و تردد آن‌ها است.

منبع: ایسنا

کد خبر 114964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha