اعزام ۸۶هزار و ۵۰۰ زائر خانه خدا از ۱۹ فرودگاه کشور

پرشین خودرو: عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام بیش از ۸۶۵۰۰ زائر ایرانی به خانه خدا از طریق ۱۹ فرودگاه کشور خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، حسین اسفندیاری گفت: به امید خدا پرواز زائران خانه خدا به طور رسمی از روز 17 تیر از فرودگاههای امام خمینی(ره)، اهواز، یزد و زنجان آغاز میشود و در کل بیش از 86500 هموطن ایرانی از طریق 19 فرودگاه به این سفر معنوی رهسپار میشوند.

وی با اشاره به اینکه امسال تنها هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران عملیات رفت و برگشت زائران خانه خدا را انجام خواهد داد، گفت: این پروازها از 19 فرودگاه شامل ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، امام خمینی(تهران)، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد به مقصد فرودگاههای جده و مدینه انجام میشود.

اسفندیاری با تاکید بر اینکه ستاد عملیات حج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از مدتها پیش تشکیل شده است و فرودگاهها همگی اقدام به برگزاری جلسات هماهنگی با حضور تمام ارگانها و واحدهای فعال در اعزام زائران خانه خدا کردهاند، گفت: تمهیدات و هماهنگیهای لازم در فرودگاههای کشور برای انجام پروازهای به موقع و ایمن پیشبینی و انجام شده است و اکنون در 19 فرودگاه اقدامات مناسب در ترمینال، محوطههای فرودگاهی و امکانات لازم برای توقف زائران و امکانات رفاهی پیش از پرواز را انجام دادهاند.

وی با بیان اینکه پرتالهای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و همه فرودگاهها، اطلاعات مربوط به کاروانها و پروازهای حج را برای آگاهی مردم منتشر خواهند کرد، گفت: عملیات اعزام زائران از 17 تیر تا 14 مرداد به مدت 29 روز و عملیات بازگشت نیز 26 مرداد تا 13 شهریور طی 19 روز انجام میشود.

راهبر عملیات فرودگاهی در پایان ابراز  امیدواری کرد که با توجه به برنامهریزی انجام شده از چند ماه قبل، این پروازها به خوبی انجام شود و زائران خانه خدا با سلامتی رفته و به وطن بازگردند.

منبع: فارس

کد خبر 114966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha