تاسیس شرکت ویژه جنرال موتورز برای تولید خودران

پرشین خودرو: شرکت جنرال موتورز که برای تولید خودروهای خودران یک شرکت ویژه تاسیس کرده، سرانجام بعد از یک سال تلاش از جذب سرمایه ۲.۲۵ میلیارد دلاری بدین منظور خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت کروز اتومیشن که از زیرمجموعه‌های نوپای جنرال موتورز است، تأیید کرده که کمیته سرمایه گذاری خارجی دولت آمریکا با سرمایه گذاری ۲.۲۵ میلیارد دلاری سافت بانک ژاپن در این شرکت موافقت کرده است.

 

جنرال موتورز


قرار است یک نماینده از سافت بانک هم در جمع اعضای هیأت مدیره شرکت کروز اتومیشن حضور یابد. البته این سرمایه گذاری به معنای دسترسی طرف ژاپنی به فناوری ساخت خودروهای خودران این شرکت نخواهد بود. علت این امر آن است که سافت بانک در یک شرکت فناوری چینی هم سرمایه گذاری کرده و آمریکایی‌ها نگران هستند که اسرار تجاری آنها از همین طریق به دست چینی‌ها بیفتد.


کروز اتومیشن و جنرال موتورز امیدوارند که این سرمایه گذاری به آنها برای تولید انبوه خودروهای خودران کمک کند. البته کروز در یک سال اخیر موفق به جذب ۷.۲۵ میلیارد دلار سرمایه دیگر هم شده بود. این امر به شرکت مذکور کمک کرده بود تا تعداد کارکنان خود را دو برابر کرده و فناوری‌های جدیدی را در حوزه خودروهای خودران ابداع کند.

در همین حال فورد هم در حال آزمایش خودروهای خودران خود است و وایمو وابسته به گوگل در حال پیشبرد طرح خود به منظور عرضه تاکسی‌های خودران است.

منبع: مهر

کد خبر 114971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha