سیلی نمایشگاه برای سرخ نگه داشتن صورت صنعت خودرو

پرشین خودرو: در این روزها که در موارد بسیاری صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته ایم، برپایی نمایشگاه خودرو و قطعات حکم همان سیلی برای سرخ نگه داشتن صنعت خودرو در چشم بدخواهان را پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نمایشگاه های خودرو مشهد و تهران در ماه های آینده برگزار خواهد شد و در حالی که صنعت خودرو کشور آماج شدیدترین تحریم های یکجانبه آمریکا قرار گرفته است، با یک سوال مهم روبرو شده ایم، آیا در چنین شرایطی برگزاری نمایشگاه های خودرو معقولانه است؟

نمایشگاه؛ چه خودرو باشد چه کشاورزی، ویترینی از صنعت در کشور برگزار کننده است که برپایی آن در هر شرایطی از نگاه نگارنده پرسود تر از تخته کردن آن به بهانه های مختلف است.

 

نمایشگاه خودرو


هر چند ممکن است که برپا کردن نمایشگاه با مخالفت هایی در این شرایط مواجه شود، اما باید در نظر داشت که تخته کردن صنعت نمایشگاهی در حوزه خودرو، قدمی بزرگ در راه تامین نظر تحریم کنندگان صنعت خودرو ایران است که مهمترین هدف خود از تحریم یکجانبه را تعطیلی این صنعت اعلام کردند.

دلیل اصلی مخالفت با برگزاری نمایشگاه خودرو در شرایطی که صنعت خودرو در آن قرار دارد، مشکلاتی است که این حوزه با آن دست به گریبان است، آیا تعطیلی نمایشگاه به حل این مشکلات کمک خواهد کرد؟

اینکه صنعت خودرو با مشکلاتی مواجه است را هیچ کس منکر نمی شود اما راهکار حل این مشکلات، تعطیلی ویترین این صنعت نیست.

در همین روزهایی که صنعت خودرو تحت شدیدترین تحریم ها قرار گرفته است تا جایی که شرکای چینی نیز از ترس هدف تحریم های شخصی قرار گرفتن با هزار حربه وارد ایران می شوند، کارهای بزرگی در حوزه داخلی سازی قطعات انجام شده است که می بایست در شرایطی استاندارد به نمایش درآید.

 

نمایشگاه خودرو


از به سرانجام رساندن داخلی سازی 60 درصدی پروژه پژو301 بنابر اعلام مدیرعامل ایران خودرو تا ساخت قطعات های تک در ساپکو و داخلی سازی برخی قطعات در سایپا برای اولین بار و با کمک وزارت دفاع، همه و همه نیازمند مکانی برای نمایش است که یقینا نمایشگاه های خودرو و قطعات بهترین جا برای نمایش این توانمندی هاست.

تعطیلی نمایشگاه های مرتبط با صنعت خودرو یا درخواست هایی از این جنس به بهانه مشکلات ناشی از تحریم ها و بی پولی هر چند طرفداری در بین خبرگان منصف این صنعت ندارد اما باید ترسید از روزی که این نگاه بر خودروسازی کشور حاکم شود، چرا که با این نوع نگاه به مشکلات، ما در این 40 سال پس از انقلاب می بایستی بسیاری از صنایع کشور از جمله صنایع دفاعی را تعطیل می کردیم.

در این روزها که در موارد بسیاری صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته ایم، برپایی نمایشگاه خودرو و قطعات حکم همان سیلی برای سرخ نگه داشتن صنعت خودرو در چشم بدخواهان را پیدا کرده است.

تعطیلی و تخته کردن نمایشگاه در شرایطی که با آن دست به گریبانیم تنها یک پیام را به خارج از مرزهای کشور مخابره می کند؛ تحریم ها موثر بوده است. پیامی که برای اثبات نادرست بودن آن هزینه های بسیاری را پرداخته ایم.

یادداشت از فرشید آصفی

کد خبر 114979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha