کد خبر 115019
۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
80 درصد پروازهای داخلی غیرچارتری است

پرشین خودرو: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه 80 درصد پروازهای داخلی غیرچارتری است،‌ گفت: حمل و نقل هوایی در سبد خانوار حذف نشده و امروز حتی کسانی که پیش از این نمی‌توانستند هواپیما سوار شوند می‌توانند از این وسیله نقلیه استفاده کنند.

به گزارش پرشین خودرو، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره قیمت بلیت پروازهای داخلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک ساعت پرواز برای خطوط هوایی ما بیش از 40 دلار هزینه دارد که البته این رقم بسته به مسیر پروازی متفاوت است.

وی افزود: در مسیری نظیر تهران- مشهد هزینه شرکت‌های هواپیمایی بین 600 تا 700 هزار تومان است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: خطوط هوایی مجاز هستند حداکثر وحداقل نرخی را که در نرخ نامه برای پروازها تعیین کرده‌ایم رعایت کنند و سازمان هواپیمایی هم در این نرخ‌گذاری‌ها نظارت دارد.


عابدزاده گفت:‌در مسیر تهران- مشهد بلیت‌ها بین 200 تا 800 هزار تومان از سوی شرکت‌های هواپیمایی در قالب نرخ‌نامه قیمت‌گذاری می‌شود اما بخش اعظم بلیت‌ها زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رسد. یعنی اگر در هواپیمایی صندلی با نرخ 750 هزار تومان در مسیر مشهد فروخته شود ممکن است از 150 مسافر مثلا 130 مسافر هم بلیت‌های 350 تا 400 هزار تومانی خریده باشند.

وی افزود:‌نرخ ارز در یک سال اخیر برای شرکت‌های هواپیمایی تغییر کرده است و ارز نیما هم از 8 هزار تومان به 12 هزار تومان رسیده است و این موجب تغییر در نرخ بلیت می‌شود.

 

پروازهای چارتری



* 80 درصد پروازهای داخلی غیرچارتری است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره پروازهای چارتری بیان کرد: در حال حاضر در مسیر مشهد پرواز چارتری نداریم یا بسیار کم است. در حالی که مسیر مشهد هم نظیر مسیر کیش چارتر پذیر است و امکان ارائه بسته سفر شامل هتل، ترانسفر و ... در این مسیر وجود دارد.

عابدزاده ادامه داد: البته چارتر کننده اجازه تک فروشی ندارد و قطعا اگر در همین مسیر کیش هم بلیت بدون هتل و بسته سفر ارائه شود شرایط اقامت برای مسافر سخت است.

وی با تاکید بر اینکه 80 درصد پروازها غیرچارتری است، گفت: در فروش و توزیع بلیت هواپیما امروز نظم قابل قبولی وجود دارد.



* نصب لوگوی ایران ایر در فرودگاه جدید استانبول مشکلی ندارد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره آخرین وضعیت سوخت‌رسانی به پروازها در کشور ترکیه گفت:این موضوع را پیگیری می‌کنیم و برنامه‌ریزی در حال انجام است.

عابدزاده در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر امکان نصب لوگوی ایران ایر در فرودگاه جدید استانبول گفت: در این باره مشکلی ندارد.



* نظارت بر ایمنی سخت‌گیرانه اعمال می‌شود

وی بیان کرد:‌ نظارت بر ایمنی که امروز در سازمان هواپیمایی کشوری اعمال می‌شود از هر زمان دیگر سخت‌گیرانه‌تر و گسترده‌تر است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد:‌نظارت‌های ما با فرایندهای جدید و روز دنیا منطبق است و از جوانب مختلف کنترل می‌شود.

عابدزاده با بیان اینکه نظارت بر بازرسی‌های قبل از پرواز انجام می‌شود،‌گفت: تامین ایمنی توسط شرکت‌های هواپیمایی ایجاد می‌شود و ما نظارت داریم آنجا که لازم باشد ممیزی می‌کنیم و جای دیگر بازرسی داریم. ممیزی‌ها به صورت دوره‌ای و بازرسی‌ها بدون اطلاع قبلی است.

 

فرودگاه


* حمل و نقل هوایی از سبد خانوار حذف نشده است

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر احتمال حذف حمل و نقل هوایی از سبد خانواده گفت:‌ مطرح کردن این موضوع اشتباه است و با اینکه نرخ ارز چند برابر شده است نرخ بلیت هواپیما برای همه چند برابر نشده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: امروز نرخ بلیت مسیر مشهد در طیفی از قیمت‌ها بین 200 تا 800 هزار تومان است. و اگر قیمت 200 هزار تومان بلیت را در نظر بگیریم با وجود نوسانات ارزی نسبت به زمان قبل که 190 هزار تومان بود تغییری نکرده است.

عابدزاده افزود:‌امروز کسانی می‌توانند سوار هواپیما شوند که در گذشته نمی‌توانستند سوار شوند البته باید زمان سفر را به درستی انتخاب کنند.

منبع: فارس

کد خبر 115019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha