مخابره پیام های سیاسی از نمایشگاه های خودرو و قطعات

پرشین خودرو: یک کارشناس خودرو گفت: برگزاری نمایشگاه های خودرو و قطعات بیش از آنکه پیام اقتصادی داشته باشد، مخابره کننده پیام سیاسی مبنی بر از هم پاشیدن شیرازه تحریم هاست.

بابک صدرایی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب افزود: واقعیت این است که در شرایط فعلی صنعت خودرو با مشکلات بسیاری دست به گریبان است که بخشی به سوء مدیریت های متوالی باز می گردد و بخشی نیز ناشی از اثرات تحریم ها است.

وی گفت: در شرایط فعلی که بیشتر خودروهای جدید و پرطرفدار خودروسازان داخلی با توقف تولید مواجه شده است، برگزاری نمایشگاه های خودرو و قطعات می تواند تنها نشان دهد که این صنعت قدیمی در اوج تحریم ها نیز هنوز زنده است هر چند با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند.

صدرایی با اشاره به اینکه در دنیای امروز، ارتباط داشتن با صنایع کشورهای دیگر نشان دهنده پیشرفت است، برای افزایش بهره وری نمایشگاه های خودرو و قطعات با وجود مشکلات پیش رو، پیشنهاداتی را مطرح کرد و ادامه داد: در شرایطی که با تحریم های شدید و تبعات آن در صنعت خودرو مواجه هستیم و با توجه به اینکه پتانسیل های بسیاری در داخل کشور به صورت بالفعل وجود دارد، می بایست که با فعال سازی این استعدادها نهایت استفاده را ببریم.

وی گفت: می توانیم با سوق دادن نمایشگاه های خودرو به سمت نمایش توانمندی های داخلی و ایجاد پیوند عمیق تر بین صنعت و دانشگاه نخستین قدم را بر داریم.


صدرایی ادامه داد: می بایست با توجه به شرایطی که داریم با ارائه فراخوان از تمام فعالان این صنعت دعوت کنیم تا به ارائه توانمندی ها و اختراعات خود در این حوزه بپردازند چرا که لازم است یکبار برای همیشه به توان داخلی اطمینان کنیم و به رفع مشکلات صنعت خودرو همت گماریم.

این کارشناس خودرو مثالی نیز زد و گفت: در همین سال ها در فضای مجازی استعدادهایی را دیدیم که در حوزه طراحی خودرو، طرح های جذابی برای خودروسازان زدند که می توانستیم با استفاده از این استعدادها به رونق و پیشرفت صنعت خودرو کمک کنیم اما با فرصت سوزی موجبات استعداد سوزی را فراهم کردیم و امروز آن جوانان به استخدام شرکت های خارجی درآمده اند.

وی گفت: همین امروز هم می توانیم این استعدادها را کشف و با فضا دادن به آنان به بومی سازی صنعت خودرو کمک کنیم که در این راه نیاز به کمک نهادهای دولتی احساس می شود.

 

بابک صدرایی



صدرایی ادامه داد: در این راه وزارت صنعت می تواند به عنوان یک واسطه پا پیش بگذارد و زیرساخت های استفاده از این افراد را فراهم سازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان یک کارشناس خودرو تنها راه نجات این صنعت را بازگشت به استعدادها و نخبه های داخلی و تغییر نگاه مدیریت ارشد به صنعت خودرو و درک نیازهای جامعه از صنعت خودرو می دانم، چرا که در صورتی صنعت خودرو می تواند مولد باشد و چرخ های صنایع دیگر را به حرکت در می آورد که به صورت واقعی تولید کننده خودرو باشیم.

کد خبر 115060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha