کد خبر 115071
۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
پرفروش‌ترین خودروهای برقی چینی

پرشین خودرو: خودروهای تمام برقی یکی از خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست هستند که در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری از سوی مشتریان بازار خودرو مواجه شده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، در سال‌های اخیر که محبوبیت و استقبال خودروهای برقی و الکتریکی در جهان رو به افزایش گزارش شده است، چین بدون شک میزبان یکی از بزرگترین بازارهای فروش وسایل نقلیه برقی، پاک و دوستدار محیط زیست بوده است.

با توجه به جمعیت بالا و تنوع سلایق و قدرت خرید مردم، چین همواره یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می‌رود که مورد توجه شرکت‌های خودروسازی متعدد نیز قرار گرفته است.

این روزها که بازار خودروهای برقی و الکتریکی بسیار داغ شده است، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

 

خودروهای برقی

 


حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت chinadaily نشان می‌دهد که خودروسازان چینی همچون JAC، BAIC، Chery، Geely و BYD توانسته‌اند در نیمه نخست سال جاری میلادی عملکرد و فروش موفقیت آمیزی را برای خود به ثبت برسانند که در زیر به ۱۰ خودروی برقی و پاک فروخته شده در این بازه زمانی و میزان فروش آنها اشاره خواهیم کرد:

۱. خودروی JAC IEV:

میزان فروش: ۵ هزار و ۷۹۷ دستگاه

۲. خودروی پلاگین هیبریدی BYD Tang:

میزان فروش: ۴ هزار و ۷۹۱ دستگاه

۳. خودروی تمام برقی Geely Emgrand EV:

میزان فروش: ۴ هزار و ۶۴۷ دستگاه

۴. خودروی تمام برقی Chery eQ:

میزان فروش: ۴ هزار و ۶۱۳ دستگاه

۵. خودروی تمام برقی BYD Yuan :

میزان فروش: ۴ هزار و ۲۶۳ دستگاه

۶. خودروی پلاگین هیبریدی SAIC Roewe i۶ ۱.۰T EDU:

میزان فروش: ۴ هزار و ۱۲ دستگاه

۷. خودروی تمام برقی Hawtai EV۱۶۰:

میزان فروش: ۳ هزار و ۹۵۴ دستگاه

۸. خودروی تمام برقی SAIC Roewe Ei۵:

میزان فروش: ۳ هزار و ۹۵۹ دستگاه

۹. خودروی پلاگین هیبریدی BYD Qin:

میزان فروش: ۳ هزار و ۸۸۶ دستگاه

۱۰. خودروی تمام برقی BYD e۵:

میزان فروش: ۳ هزار و ۸۰۳ دستگاه

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

از آنجا که خودروهای برقی و الکتریکی به تازگی وارد صنعت خودروسازی و تولید انبوه شده‌اند، هنوز از قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای برخوردار نیستند، اما به دلیل آنکه دوستدار محیط زیست هستند و آلودگی هوا و صوتی ایجاد نمی‌کنند، طرفداران بسیار زیادی به خصوص در کشورهای اروپایی همچون آلمان، سوئد، دانمارک، نروژ و فنلاند و همچنین چین و کشورهای آمریکای شمالی پیدا کرده‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 115071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha